Hongkong, De eerste avonturen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Hongkong, De eerste avonturen - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Hongkong, De eerste avonturen

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 September 2015 | Hong Kong, Hongkong

Lieve allemaal,

Dinsdag 15 september was het dan eindelijk zover. Om half 10 richting Schiphol en om half 1 vlogen we naar Hongkong. Een vlucht die erg lang duurde(10u en 40min), een vlucht dat je hoort te gaan slapen, maar dat natuurlijk niet lukt omdat het eigenlijk gewoon een dagvlucht is, dus we hebben een hoop films gezien haha.
Plaatselijke tijd 06:15, na zo'n 8 films, werd er eindelijk gestart met de daling. Het was prima vlucht, alles verliep voorspoedig alleen het duurde gewoon errrugggg lang.
Even wachten op de bagage en toen kon het avontuur echt beginnen, we waren toch best wel moe, dus besloten we maar gewoon even makkelijk een taxi naar het hotel te nemen... Niet echt iets wat echte backpackers doen....
Na wat rond gelopen te hebben in de omgeving van het hotel, omdat we pas konden inchecken om 11 uur.
Het is hier onwijs heet en vochtigheid heel hoog, dus het zweet loopt met straaltjes van je af.... Na een uurtje rondgewandeld te hebben besloten we toch maar in de Macdonalds te gaan zitten, het was daar heeeerlijk koud!!!
Om 11 uur weer naar het hotel en toen konden we gelukkig de kamer in, 2 uurtjes geslapen om daarna weer fris en fruitigde dag voort te zetten. We zijn naar de Victoria peak geweest, het hoogste punt van Hongkong, 552m boven het zeeniveau, daar hebben we genoten van de skyline tot net na zonsondergang.
Daarna terug naar hotel om proberen te gaan slapen.... Wat ook vooral vooralsnog bij proberen blijft......
De nachten verlopen hier nog niet helemaal soepel, de jetlag is eigenlijk gewoon vreselijk, 1000x per nacht wakker en toch weer vroegop...
Dag 2: sightseeing. We waren erg moe, maar hebben ons toch uit bed gehezen rond 9 uur. Dag kaartje gekocht voor de metro, wat hier echt geen drol kost en toen gingen we maar is de hele stad verkennen. Het komt er eigenlijk op neer dat hier alleen de uitzichten erg mooi zijn, hier hebben we ons prima een dagje mee vermaakt. Het grappigste was nogdat we om de haverklap op de foto moesten met chinezen of ze namen gewoon stiekem een foto van ons.... Shit we hadden hier eigenlijk geld voor moeten vragen zeiden we later tegen elkaar.. Dan waren we rijk geweest haha Helemaal opgetut gingen we s'avonds naar de ozone skybar in The Ritz Carlton om een cocktailtje te drinken, waar we ook een prachtig uitzicht hadden over de stad. We zaten lekker te kletsen, komt er ineens een wat oudere business man naar ons toe, die zei: jullie kunnen ook in de 10.000 dollar bank daar gaan zitten, zonder 10.000 dollar te spenderen... Wij dachten die man neemt ons in de maling, maar het bleek echt te kunnen, dus gingen we daar maar gewoon zitten haha die mannen gingen er natuurlijk bij zitten, ja ik ben niet gek dat had ik allang verwacht.
Een uur later kwam daar dan de vraag die ik allang had verwacht: gaan jullie mee stappen... Ik dacht nou dat gaan we is even mooi niet doen haha dus we gingen terug naar het hotel.
Dag 3: ocean park. Weer na een nacht met veel te weinig slaap op naar ocean park, een soort dierentuin en pretpark in een.
Het was zo ongelooflijk heet, maar gelukkig waren alle gebieden met dieren voorzien van airco. Het hoogtepunt waren de panda's, wauw wat een mooie beesten. Er was ook onder anderen een heel groot aquarium, de noord en zuidpool en ook wat waterattracties die heerlijk afkoelend waren!! En we vervolgens doorweekt door het park liepen, nee dit keer niet van het zweet haha.
Dag 4: shopping mail
Na uitgecheckt te zijn in het hotel zijn we naar de grootste shopping mall gegaan van Hongkong, ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom, want iets kopen kunnen we niet... Met die overvolle zware backpack... Eigenlijk is hier niet zoveel over te vertellen dus.. Alleen dat het zo onwijs groot is, dat we er ongeveer een uur overgedaan hebben om de met nadruk op 'juiste' uitgang te vinden.

Nu zit ik in de lobby van het hotel te wachten om zo naar het vliegveld te gaan, want vanavond vliegen we naar Singapore, om daar weer voor 3 dagen de stad onveilig te maken.

Om af te sluiten:

Weetjes over Hongkong en vooral chinezen
-chinezen maken hele rare geluiden in de badkamer of toilet, ik zal hier niet de details over vertellen
-chinezen gebruiken hier paraplu's niet tegen de regen maar tegen de zon
-chinezen eten als ontbijt chicken curry met heel veel rijst
-chinezen vinden Europeanen met blond haar maar rare wezens
-China heeft een uitstekend metrosysteem en alles rijdt op tijd, kan Nederland nog wat van leren!
-Chinezen sjouwen een hoop oud karton over straat in van die winkelkarretjes

We hebben ons geen moment onveilig gevoeld, geen zakkenrollers helemaal niks.

We hebben geweldige tijd gehad in Hongkong. Op naar Singapore!!!

Tot de volgende keer
Xxxxx

• 20 September 2015 - 06:19

Fawzia:

Hoi Manon,
    Leuk hoor al die belevenissen!!!!Het is echt leuk om te lezen..
    Je kunt echt leuk schrijven

• 20 September 2015 - 15:19

Anita Smits:

Klinkt als een goed begin van jullie wereldreis! Geniet er van

• 21 September 2015 - 10:07

Jo:

leuk om te lezen Manon, ga lekker door. Geniet ervan en laat ons maar mee genieten :-).

Ps hoop dat je in Singapore wel lekker kan slapen en niet wakker ligt van de F1 geluiden hahahahaha