Even een tussendoortje - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Even een tussendoortje - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Even een tussendoortje

Blijf op de hoogte en volg Manon

30 September 2015 | Australië, Port Macquarie

Daar ben ik weer, even een tussendoortje, omdat er zoveel is gebeurd!
Om te beginnen bij de reis naar Jakarta, de tussenstop richting Australië. Deze verliep erg soepel, toen we aankwamen in Jakarta na 2 uurtjes vliegen stond een jongeman ons op te wachten met een kaartje met onze namen erop. Eerst dachten we ohjee wat is er aan de hand, hebben we de vlucht gemist?? Maar gelukkig stond hij daar alleen maar om de volgende boarding passen te geven en om ons de weg te wijzen en dat we moesten haasten omdat ze al aan het boarden waren.
Dus wij rennen naar de gate, daar aangekomen bleek inderdaad dat ze al aan het boarden waren, maar vervolgens moesten we nog een halfuur wachten voordat we het vliegtuig in mochten, dus het rennen was eigenlijk voor niks.
De vlucht van Jakarta naar Sydney duurde ongeveer 7 uur en tijdens deze vlucht was ik ook jarig. S'nachts rond een uur of 3 voor ons kregen we ontbijt en wij kregen er lekker een flesje champagne bij, een goed begin van m'n verjaardag!!
Eenmaal aangekomen in Sydney was daar de gevreesde border(immigratie), zouden we worden doorgelaten of zouden we apart genomen worden. Jongens voor degene die bang zijn bij de douane in Australië, nergens voor nodig, we mochten gewoon door en die aardige man feliciteerde me zelfs :)
De eerste bagage lag al op de band toen we aankwamen bij de band, maar de backpacks zaten er niet tussen, dus wij wachten en wachten en wachten, denk voor ongeveer een uur en toen stopte de band met draaien..... We waren er al bang voor, want de mevrouw die ons incheckte in Maleisië was nogal een chaotische oelewapper... De backpacks zouden bezorgd worden tegen het einde van de middag in het hostel, we bleven positief denken want wij dachten YES nu hoeven we niet die backpacks te sjouwen van het vliegveld naar het hostel, wat achteraf een klere end was met heel veel heuvels en trappen. Een beetje dor Sydney gelopen en een heerlijke, mega expensive verjaardagsbrunch gegeten in de rocks(lees:achteraf duurste wijk van sydney, wisten wij veel).
Daarna hebben we eerst een siësta gedaan, omdat we in het vliegtuig welgeteld een half uur hadden geslapen. Rond half 6 ontwaakten we uit ons komen en we dachten ja nu zullen onze backpacks er wel zijn zodat we andere kleding aan konden doen en lekker konden douchen, maar neee er was niks. Dus we besloten om te bellen, ze zouden tussen 19:00-23:00 bezorgd worden, noemen ze dat hier eind van de middag???
Het fijne aan een hostel is dat je een keuken hebt, dus we hebben ook iedere avond gekookt. De pot schafde broccoli met pastinaak en kip, mmmmmm. Daarna gezellig geskyped met papa en mama en opa en oma baas, want die moesten natuurlijk even voor me zingen:) ik begon inmiddels ook een beetje verkouden te worden... Ohjeee
Eindelijk rond half 10 waren daar onze backpacks, we konden eindelijk douchen en dit was nodig, we stonken een uur in de wind... Lekker om op je verjaardag zo te ruiken haha
Daarna zijn we naar bed gegaan, we hadden geen puf meer voor een verjaardagsdrankje, maar dit hebben we overgedaan de volgende avond.
Eerste dag in Sydney: ik werd beroerd wakker, heel slecht geslapen en ik zweette me een ongeluk.. Ja daar was dan het eerste virus, mezelf uit bed gehezen en naar de apotheek. De man zei heey ben je daar weer? Ik had de dag ervoor ook al keeltabletten gehaald, maar ik had nu een wondermiddel nodig om de dag te kunnen overleven. Een paar paracetamol erin, neusspray doet ook wonderen en hop klaar voor een dagje sightseeing.
Begonnen bij opera house en naar de harbour bridge, dat is het enigste wat we overdag hebben gedaan.... Ohjaa en we hebben boodschappen gedaan voor ons "diner", dit keer pasta, yummmyumm!! S'avonds een heerlijke cocktail gedronken bij de Opera house. Hierna lekker gaan slapen, totdat het alarm af ging: this is an emergency, please evacuate.. Na ongeveer 2 min werden we wakker omdat we allemaal oordoppen in hadden en daarna naar beneden gerend in pyjama's.. Buiten een uur staan wachten in de kou, de brandweermannen kwamen en we waren toch wel wat geshockt. Na een uur konden we weer naar binnen, en verder gaan met slapen.
28 sept: Dag 2 in Sydney: ik werd iets beter wakker, het was super lekker weer en zonnetje scheen. We gingen eerst vragen wat er nou allemaal aan de hand was vannacht, iemand had zolang met z'n deodorant bij het brandalarm dat het afging... Hoe dom ben je dan!!!
Verder zijn we met een hop on en hop off bus door sydney gereden, en off gehopt bij bondi beach... Aaaaah wat een heerlijke plek, iedereen is aan het surfen en de sfeer is super. Rond 5 uur terug naar het hostel, waar weer 2 nieuwe roommates op ons zaten te wachten.
Backpacks ingepakt.
Dinsdag 29 sept: de campatour begint eindelijk!! De camper opgehaald en toen begon de roadtrip, eerste stop blue mountains, katoomba. Gelukkig hebben we er op het laatste moment toch maar een navigatiesysteem bij genomen, want anders hadden e nu nog rondgereden in Sydney ben ik bang. Rijden aan de linker kant was in eerste instantie errruggg raar, vooral met naar links en rechts afslaan, het is een paar keer fout gegaan, maar gelukkig kwam er niemand aan haha nu zijn we gewend aan het rijden aan de andere kant van de weg. Na 2 uurtjes rijden kwamen we aan in katoomba en hebben we een tijd rond gelopen in de blue mountains, met als hoogtepunt de watervallen en de three sisters. Daarna hebben we boodschappen gedaan en zijn we opzoek gegaan naar een kampeerplek. Deze hadden we snel gevonden en gelukkig was het nog niet donker, zo konden we nog redelijk eenvoudig onze camper klaar maken om te kunnen slapen. Koken was een ander verhaal, het was inmiddels donker en met geen licht en alleen een zaklamp is koken bijna onmogelijk, toch kregen we het voor mekaar om een lekkere salade met kip in elkaar te flansen, verdiend best een applausje vinden jullie niet??
Rond een uur of 11 gaan proberen te slapen, dit bestond uit veel wakker worden op een te klein bed voor 2 personen. Zien jullie ons hier al liggen als 2 mummies? We konden geen kant op haha
S'ochtends 30 sept ging de wekker om 8 uur, we hadden een lange reis voor de boeg van ongeveer 5,5 uur. We reden van de blue mountains naar port macquarie. Veel mooie landschappen gezien op de weg er naartoe en zo rond half 5 kwamen we aan bij de camping, het was nog licht dus we konden nog even een rondje lopen langs het water, daarna maar begonnen met koken, want dit wilde ik vandaag toch wel doen voordat het echt donker was, voordat ik al m'n vingers eraf snij. Er stonden worteltjes met gebakken aardappeltjes en vis op het menu, het koken op 1 gasstelletje is zo makkelijk nog niet en werkt ongeveer net zo snel als een slak. Dus rond een uur of half 8 zaten we aan het eten. Maar het smaakte wel uitstekend al zeg ik het zelfs en nellie at zelfs een keer d'r hele bord op haha
Daarna gedoucht en die fijne campingdouches.... Gelukkig heb ik m'n slippers bij me, anders had ik al allemaal nare dingen opgelopen denk ik haha daarnaast vandaag voor het eerst een kangaroo gezien en een hele grote groene kikker... Nu gaan we "lekker" slapen, de luikjes zijn dicht en we gaan vannacht andersom slapen, kijken of dat helpt!

Tot de volgende keer xxxx

• 30 September 2015 - 12:22

Maarten:

Hoi Manon, ik kom toevallig terecht op jouw blog, terwijl ik het mijne aan het maken ben. Wat schrijf jij leuk zeg, zeg heb me rot gelachen en ik beleef het helemaal mee.
    Wij zitten na twee weken Java nu in Makassar op Sulawesi, dus een klein beetje in de buurt. Nou ja, als je het moet lopen, is het nog een eind! Veel plezier met reizen.
    Groetjes, Maarten (blog maarlies-indonesie)

• 30 September 2015 - 13:32

Sandra:

Hi Manon, wat een mooi verhaal. Het is net alsof ik met je meereis. Een heleboel mooie belevenissen die je nooit zult vergeten. Schrikken hoor een Emergency Alert, maar gelukkig niets aan de hand. Jammer dat je niet naar Indonesie gaat, maar begrijp dat je keuzes moet maken. Er is ook zo veel te zien.
    Ben weer benieuwd naar je volgende verhaal. Geniet ze.......

• 30 September 2015 - 15:06

Annemiek:

Hoi lieve Manon,
    Wat leuk om zo toch een beetje mee te kunnen reizen. Helmaal grappig omdat je tot nu toe vrijwel dezelfde route reist als Marc en ik heeeeeel wat jaartjes geleden hebben gedaan. Grappig!
    Veel plezier saampjes! XXX

• 30 September 2015 - 15:42

Manon:

he Manon,
    Wat een leuke verslagen. Zo te zien vermaken jullie je prima. Blijf genieten!
    Groetjes,
    Manon

• 30 September 2015 - 22:46

Daphne:

Hoi Manon,

Wat een fantastische verhalen. Leuk dat ik je zo nog een beetje kan volgen. Leuk en spannend allemaal. Ga lekker genieten. en kijk alweer uit naar je volgende verhaal,

Groetjes Daphne

• 01 Oktober 2015 - 19:52

Annelies:

Wat weer een leuk verhaal+ je maakt nog eens wat mee. en hoe sliep het andersom