Dag camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Dag camper - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Dag camper

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,
Hier weer wat nieuwe avonturen.

12 oktober
Vroeg vertrokken richting airlie beach. Over vandaag is niet veel te vertellen, want het was weer een lange rit van 6 uur. Wat ons opviel is dat er veel dode dieren langs de weg lagen, niet echt een prettig gezicht.. Toen we rond 3 uur in airlie Beach aankwamen even boodschappen gedaan, waar ik probeerde 1 wortel te pakken maar vervolgens ongeveer min 20 wortels naargeestige toe kwamen rollen en die vervolgens allemaal op de grond vielen. Dus het was een puinhoop en we hebben op de grond gelegen van het lachen. Na de boodschappen zijn we naar de Tourdesk gegaan om de whitsunday cruise te bevestigen. Morgen gaan we namelijk op whitsunday cruise!!! Een Tour waar we allebei ontzettend naar uitkijken!! Het is vroeg opstaan morgen want we moeten om 7 uur in de auto zitten richting de haven, dus ik ga zo maar lekker slapen.

13 oktober
Het was een heerlijke dag!! Om 6 uur ging de wekker, nu zullen jullie denken wat is hier heerlijk aan, maar we gingen vandaag naar de whitsunday island met een zeilboot. Om half 9 vertrokken we met de boot, met een leuke groep en vooral ook een leuke bemanning, het was prachtig weer, er was geen wolkje aan de lucht. Na zo'n 2,5 uur zeilen rondom de eilandjes kwamen we An bij tongue bay, waar we met kleine motorbootjes naar de kant werden we gebracht. Eerst liepen we zo ongeveer 700 meter omhoog waar je een prachtig uitzicht had over de eilanden, daarna liepen we naar het bekende strand whitehaven beach. Ik zal jullie dit strand zo gedetailleerd mogelijk uitleggen: het zand was parelwit, het water was lichtblauw en heel mooi helder, het was werkelijk waar adembenemend, we hebben eerst 5 min met ons mond open staan te genieten van waar we waren beland, dit was echt een paradijs. Nadat we waren "geland" hebben we lekker gezwommen en natuurlijk een fotoshoot gedaan haha. Zo'n fotoshoot zoals je chinezen altijd ziet doen, weet je wel. Ook op de zeilboot hadden we trouwens weer een stel chinezen, die geen Engels konden en niet konden zwemmen. Wie gaat er nou mee op een zeilboot als je niet kan zwemmen en als je gaat snorkelen??? Nou prik mij maar lek... Na de lunch was het tijd voor de lunch gelukkig, want we stierven van de honger, na een mager ontbijtje om half 7. Na de lunch gingen we snorkelen en we moesten een heel erg sexy wetsuit aan... Het snorkelen was ook erg mooi was, heel mooi intact koraal, maar weinig vis. Na een uurtje snorkelen was het tijd om terug te gaan, rond 5 uur kwamen we aan in de haven. We hadden na deze geweldige dag geen zin meer om te koken, dus zijn we na dat we 2 weken niet bij de McDonald's zijn geweest, daar beland... Zit ik lekker m'n hamburger te eten, vliegt een meeuw over me heen en die steelt gewoon m'n hamburger... That cheeky little bastard.... Gelukkig kreeg ik gratis een nieuwe, wat dan wel weer positief was. Nu gaan we zo weer lekker slapen want morgen vertrekken we rond 7 uur richting townsville, vanuit waar we de Ferry nemen naar magnetic island.

14 oktober
We stonden blij op, omdat we dachten yes we gaan vanavond slapen in een "normaal" bed haha. Half 8 vertrokken richting townsville, waar we na 3,5 uur rijden aankwamen. De tickets opgehaald en toen waren we klaar om de boot op te gaan, die om 11:30 vertrok. Na 20 minuutjes kwamen we aan in Nelly bay op magnetic island. De bus richting ons hostel genomen, bungalow bay koala village heette het. Een hostel met een eigen dierentuintje. Nadat we waren ingecheckt en onze cabin hadden gezien, waren we een beetje teleurgesteld omdat het bed net zo groot was als de camper haha en er waren nogal veel beestjes binnen.... Maargoed het bed was wel lekker zacht. Even later zo rond een uur of 1 de bus genomen naar de forts walks, een wandeling die je echt moet doen. Het was alleen niet helemaal handig om het midden op de dag te doen... Het was snikheet en het was natuurlijk weer bergop haha.. Maar de koala's maakte alles goed!! Zeker 6 wilde koala's gezien en ook nog een baby'tje. We konden niet stoppen om er naar te kijken, zo onwijs schattig!! na de wandeling gingen we naar een plekje alma bay, een plek waar je volgens zeggen goed kan snorkelen... Maar niet vandaag want je zag niks en er lag olie in het water, dus ik ging er maar snel weer uit! Even op liggen drogen in het gras en daarna de volgende wandeling, naar de wallaby's, een soort kleine kangaroos. We kwamen aan bij de plek en we zagen er een paar rond hoppen. Even later kwam er een meneer aan op z'n scootmobiel en ineens kwamen daar zo'n zeker 30 wallaby's op hem af. De man vroeg wil je ze voeren, hij kwam met zoete aardappelen en voer en water voor ze. Hij schijnt dat bijna iedere dag te doen, hadden wij even mazzel dat wij daar toen waren! Het tweede hoogtepunt van de dag! Na hiervan genoten te hebben en praatje met die lieve man gingen we terug naar de hostel, lekker gedoucht en daarna vonden we dat we lekker uiteten mochten, als een soort pre-birthday dinner voor nellie. Het was een leuke avond waar we werden vergezeld door een hele dronken Australische visser haha
Eenmaal terug in de hostel hopten daar Kangaroos rond in de achtertuin, yeahhh de eerste kangaroos nu ook gezien! M'n dag kon niet meer stuk! We gaan nu lekker proberen te slapen met al die beestjes om ons heen, morgen weer een nieuwe dag.

15 oktober
Onwijs vroeg wakker, half 7, doordat de kamer geen gordijnen heeft. Maargoed de nacht was verder prima. Ik ben toch een ochtendmens dus heb d'r niet echt moeite mee. Vervolgens naar het stadje gelopen voor ontbijt, in het stadje ook eindelijk de Australische handdoek gevonden, met de vlag erop! Na 4 weken zoeken eindelijk gevonden, ik sprong een gat in de lucht. Om 10 uur begon de dierentuin tour! Spinnen, vogels, papegaaien, slangen, andere reptielen, een mini krokodil en koala's gezien vastgehouden en geknuffeld!! Het was geweldig! Een koala is zo lekker zacht en zo schattig, ik wilde m mee naar huis nemen. Erg grappig ook dat 1 van de een soort leguaan op me begon te plassen... Heb ik weer haha
Het was een rondleiding van zo'n 2 uur daarna hebben we de bus terug gepakt naar de boot en daarna de boot terug naar townsville. Het was een erg heftig bootritje met veel golven, gelukkig duurde het niet langer dan 20 min. Daarna de camper ingestapt en doorgereden naar mission beach. Morgen vieren we nellie d'r 19de verjaardag.

16 oktober
Nellie is jarig vandaag!! Dus haar s'ochtends wakker gezongen met Nederlandse verjaardagsliedjes. Na rustig opgestart te hebben was eigenlijk het plan om een paar uur op het strand van mission beach te gaan liggen, maar het weer gooide roet in het eten. Plannen gewijzigd en doorgereden naar Cairns in 2 uur, inmiddels was het weer wat opgeklaard en daar even lekker een uurtje gelegen bij de esplanade, een zwembad midden in de stad voor iedereen en het is gratis.. Het parkeren overigens niet, dus na een uurtje zijn we doorgereden naar het winkelcentrum van Cairns, daar hebben we wat rondgesnuffeld en een verjaardagslunch gegeten bij de Italiaan. Nellie d'r moeder had geld gestort als verjaardagscadeau, zodat WE lekker uiteten konden. Aan het eind was nellie vergeten mijn lunch te betalen, dus heb ik het alsnog zelf betaald.. Nou lekker dan haha. Na de lunch kwam ik dacht ik ineens Ohja ik heb een nieuw onderwater filter nodig voor m'n gopro voor het duiken, omdat ik zo dom ben geweest om deze te vergeten, deze even snel op de kop getikt en daarna doorgereden naar palm cove en aan het strand gelegen bij Ellis beach. Een strand waar we maar niet gingen zwemmen, omdat er een teken stond met gevaar voor krokodillen en kwallen, niet dat ik denk dat daar krokodillen kunnen zijn, maar het leek me toch geen goed plan. Na een siësta op het strand doorgereden naar port douglas, het meest noordelijke punt van Australië waar wij heen gaan met de camper. Port douglas is een leuk knus stadje en de weg er naartoe was super langs de kust, met uitzicht op de zee. Ook voelt het hier alsof het nog even ietsje warmer is, dus dat wordt zweten in de camper vannacht denk ik. Morgen rijden we terug naar Cairns, waar we ook een paar tourtjes gaan doen o.a duiken en naar het regenwoud.

17 oktober
Vanochtend lekker uitgeslapen, tot maar liefst 8 uur haha. Na een lekker ontbijtje zijn we lekker naar het strand gegaan en hebben daar tot 1 uur gelegen. Het resultaat is daarvan nu te zien, mijn huid is aardig gekleurd, zeg maar gerust een beetje verbrand of zoals ik altijd zeg dat is m'n nieuwe bruin. Na een broodje en wat vers fruit terug gereden naar Cairns. Port douglas ligt zo'n 1:10u noordelijker dan Cairns. Eenmaal aangekomen in Cairns een camping gezocht, een camping waarvan tot 3x toe de boomgate(slagboom) niet met de code open ging en daarvoor moesten we 3x door de regen naar de receptie rennen. Daarna hebben we de laatste boodschapjes gedaan voor tijdens de roadtrip, want ja het einde komt nu wel echt in zicht. Nog 2 nachtjes op dit bed en dan hebben we weer een normaal bed, wat m'n rug en nek denk ik heel erg zullen waarderen haha ik kan toch wel zeggen dat ik me nog nooit zo oud heb gevoeld haha
Na het avondeten wilde nellie met een Zweedse vriendin afspreken die ze al kent uit Zweden en die hier nu op vakantie zijn. Zweedse mensen onder elkaar zijn ongelofelijk, ze vertikken gewoon om Engels te praten, wat ik nogal egoïstisch en onsociaal vindt. Ik denk dat wij Nederlanders als er een andere nationaliteit bij aan tafel zit, wij nooit Nederlands met elkaar zouden praten, maargoed... Na een kwartier bij ze aan tafel gezeten te hebben ben ik nu gevlucht naar de camper, omdat ik er een beetje boos en enorm chagrijnig van werd, dus reageer ik me nu maar af op m'n blog haha ik hoop dat als ik zo terug ben dat ze uitgekletst zijn en dat we terug kunnen naar de camping, om heerlijk te gaan slapen. Morgen om 6 uur op, want ik ga duiken in het great barrier reef!!! Hier heb ik super veel zin in! Ook kijk ik heel erg uit naar het moment dat ik lekker aan het werk ga, best een beetje vreemd om te zeggen haha

18 oktober
Vroeg opstaan was niet fijn, omdat de regen met bakken uit de lucht kwam vallen. Om half 8 moesten we ons melden bij de haven, waar we rond 8 uur vertrokken naar het rif. Er waren nog 4 andere certificeert divers en er waren erg leuke instructeurs. Zal ik beginnen bij het goede of het slechte van de tour? Uhmmmm ja laat ik beginnen bij het slechte, ik heb me nog nooit zo ziek gevoeld op een boot terwijl ik in de buitenlucht zat en pilletjes had ingenomen. De zee was zo ruig, dat bijna iedere ziek was en met zo'n vreselijk vies kotszakjes buiten zat. Na 3 uur kwamen we aan bij het eerste rif, Saxon reef. Waar we met z'n 4en de eerste duik gingen maken. Het was geweldig, een hoop mooie vissen gezien maar de schildpad en de haai waren het hoogtepunt van de duik en ohja de kleuren van het koraal zijn geweldig!! Na 50min kwamen we weer boven en stond er lunch op het programma, waar ik nog niet zo'n zin in had na het zeeziek zijn, maar toch maar wat gegeten. Daarna zijn we 30 min verder gevaren naar een rif genaamd hastings reef, waar we onze 2de duik gingen maken. En ja hoor weer een schildpad!! M'n dag kon niet meer stuk!! En nemo! En een vis genaamd Wally, de knuffelvis! Het was erg bijzonder om daar te duiken met z'n 3en omdat verder iedereen alleen kon snorkelen, alleen de certified divers mochten daar duiken. Na 50 min weer omhoog en toen ging de terugreis op de boot beginnen... En dit was nog ruiger dan de heenreis, het was NIET leuk! Rond 5 uur terug in de haven en door naar de camping, allebei helemaal uitgeteld moesten we nog koken en nu liggen we totaal uitgeblust in de camper, onze laatste avond en nacht te vieren haha. Want morgen rond 11 uur moeten we de camper afleveren, dus morgenochtend vroeg op om alles schoon te maken echte gevreesde moment, de backpack weer in te pakken en deze kleine ruimte, ik verwacht nu al dat dit een ramp gaat worden haha maar we gaan het zien. In ieder geval VROEG naar bed vanavond, ik bedoel nog vroeger dan normaal, wat normaal gaan we al vroeg, half 10 sluiten we normaal gesproken de luiken al.

19 oktober
Vanochtend de camper een goed afscheid gegeven door 'm goed schoon te maken. Daarna de backpacks ingepakt wat nogal een gedoe was, in zo'n kleine ruimte, dus we hebben elkaar geregeld een stoot of schop gegeven haha. Toen we klaar waren hebben we de backpacks afgeleverd bij het hostel, wat ons een goed idee leek omdat we anders met de mega zware backpacks moesten lopen van de campa drop off naar het hostel, en dit was met backpacks een flinke tippel geweest. Camper afgeleverd en terug gelopen naar het hostel om bikini's te pakken, daarna hebben we een paar uur gelegen op de esplanade van Cairns, het was heerlijk weer geweest, voor het eerst geen regen vandaag. Vervolgens hebben we lekker gechillt in het hostel tot avondetenstijd, eindelijk had ik weer WiFi na 3 weken zonder WiFi. Niet dat ik het echt heb gemist, maar het was weer even fijn om het te hebben en weer op de hoogte te zijn van alles. Vanavond vroeg naar bed want morgen is het tijd voor de volgende tour, we gaan naar het regenwoud cape tribulation en blijven daar ook een nachtje slapen. Ook weer super veel zin in!

Ik sluit deze blog af met een lijst wist je datjes over de afgelopen weken in de camper:
Wisten jullie dat we op 15 verschillende campings en stranden zijn geweest de afgelopen 21 dagen en in 8 verschillende steden?
Wisten jullie dat we 3193km hebben afgelegd en dat is ongeveer van Amsterdam naar Marokko
Wisten jullie dat de meeste vieze douche die ik ooit in m'n leven heb gezien in mission Beach was
Wisten jullie dat we zo ongeveer naar 11 lookouts zijn geweest en dit een hoop spierpijn heeft opgeleverd
Wisten jullie dat we 21 verschillende Australische dieren hebben gezien
Wisten jullie dat we in die 3193km minimaal 100000000 rotondes hebben gehad, het aantal good looking australian guys nog veel meer was en dat we in al die kilometers minstens 20 keer dezelfde playlist hebben gehoord op spotify met o.a de backstreet boys en The spicegirls.

Top 5 borden langs de weg
-stop revive survive
-mom dad are we there yet?
-keep left unless overtaking
-left lane ends
-rest or rest in peace

Top 3 meest gegeten groente
-broccoli
-wortels
-champignons

Roadtrip, de plekken waar we zijn geweest
Blue mountains, port macquarie, yamba, byron bay, surfers paradise, brisbane, Noosa, rainbow Beach, fraser island, rockhampton, airlie Beach, whitsundays, townsville, magnetic island, mission Beach, port douglas, Cairns.

De verschillende dieren: koala, wallaby, kangaroo, cassawary, crocodile, slang, papegaai, dingo, varanen, mieren en onwijs groot, mozzies(muggen), zandvliegen, pelikaan, zeemeeuw, walvis, vissen, nemo, Wally, schildpadden, haai, spinnen

Ohja voor de mensen die graag foto's willen zien,, ik kan het niet uploaden hier, maar er staan er heel wat op m'n Facebook.


Kus en knuffel Manon

  • 19 Oktober 2015 - 14:27

    Pappie:

    ik heb er van genoten het is net of ik er al bij ben wat een avonturen.
    ik kan niet wachten tot dat we er ook zijn al gaan we naar hele andere delen van australie ik verheug mij erop

  • 21 Oktober 2015 - 02:18

    Anita Smits:

    Wat een avonturen zeg! Klinkt allemaal erg leuk. En wat zijn ze schattig hè die koala's en kangaroos. Nog heel veel plezier en straks succes met je nieuwe job!

  • 21 Oktober 2015 - 17:10

    Fawzia:

    Lieve Manon,
    Het was weer hartstikke leuk om je blog te lezen! En zo'n lange blog een echt ........rustmomentje!!

    Fawzia

  • 24 Oktober 2015 - 15:35

    Hans Klees:

    Lieve Manon,

    Ik schreef al op Facebook. Al die dieren gezien, fantastisch! Zelfs zandvliegen....

    Ik mis je. Maar, gelukkig heb ik Femke nog!

    Hans Klees

  • 02 November 2015 - 17:31

    Jo:

    ik heb de mail in m'n inbox steeds bewaard voor een rustig moment en dat kwam er maar steeds niet van. Nu dus wel. Wat klinkt het allemaal heerlijk zeg. Lekker uitgebreid vertellen hoe mooi het strand wel is ....... grrrrrrrrrr, het is hier gewoon herfst. Wel lekker herfstweer overigens, maar in bikini op het strand lijkt me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. Geniet nog maar lekker verder, dan ga ik zo de andere blog lezen :-)

    X Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7831

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: