Bye Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Bye Queensland - Reisverslag uit Cairns, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Bye Queensland

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Oktober 2015 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,
dit keer een wat kortere blog, omdat er niet super veel is gebeurd.

20 oktober
Vanochtend om 6 uur ging m'n alarm af en ik stond op, zag ik ineens 2 extra voeten. We gingen slapen en niemand was er voor 23:00, dus we dachten we blijven vast alleen. Als dan om 6 uur de wekker gaat en je ziet ineens een extra persoon, dan is dat toch wel een verassing haha
Om 7 uur werden we opgehaald voor de 2 daagse Tour naar cape tribulation, het oudste regenwoud van Australië. Na een uurtje rijden was er weer tijd voor een lekker kopje thee met koekjes, daarna doorgereden voor een wandeling door het regenwoud. Het regenwoud is erg mooi, veel verschillende bomen en planten, je kijkt je ogen uit. Na de wandeling werden we gedropt bij de hostel en hadden we vrije tijd tot zo ongeveer morgen 12:00. We besloten om een wandeling te maken door het regenwoud naar "the swimminghole", waar je voor Tarzan kon spelen, omdat je met touwen het water in kon slingeren, heb m'n eigen hier goed vermaakt! Voelde me net een klein kind haha. Daarna een strandwandeling gemaakt en toen waren de buikjes hongerig en hebben we lekker pizza gegeten. Ik heb ook een paar gezellige engelse meiden ontmoet en een meisje uit Duitsland, waar ik het hier goed mee kan vinden. Maar goed want de Zweedse meisjes zijn er weer dus er wordt weer veel Zweeds gepraat tussen hun drieën. Maargoed nu laat ik ze gewoon alleen en heb ik gezellig zitten kletsen en kaart spelletjes zitten spelen met de anderen die verblijven in het hostel. Nu lekker slapen en kijk wat de dag morgen weer brengt, als het goed is gaan we wilde krokodillen zien!

21 oktober
Er was weer een extra verassing toen we wakker werden, dit keer een dubbele, niet 1 maar 2 extra personen, die we nooit hebben horen binnenkomen haha
Na een broodje met scrambled eggs hebben we een wandeling gemaakt door het regenwoud, het was weer prachtig, zelfs een mega grote spin gezien, maar daar liepen we toch maar snel voorbij zo zonder gids. Na de wandeling kaartspelletjes gespeeld totdat we weer werden opgehaald met de bus om 12:30(eigenlijk was dit 12:00). Tijdens de dagtour hebben we een cassawary gezien, een soort struisvogel of emoe. Ik dacht eerst dat een cassawary ongeveer zo groot was als een kalkoen, dus het was even schrikken toen ik voor het eerst er eentje zag haha. Na een halfuurtje rijden hadden we de kans om een locaal ijsje te kopen, nogal vreemde smaken(een beetje nootachtig en tropisch door mekaar), maar het was erg lekker.
Daarna gingen we een bootje op om te varen over The daintree river, om wilde krokodillen te spotten en ja hoor we hebben er een paar gezien die lekker lagen te zonnebaden in de modder. 1 krokodil heette Lizzy en was 2,5m lang. Na een uurtje gingen we naar de volgende plek Mossman gorge, ook weer een mooie plek met grote rotspartijen en watervalletjes, waar je ook lekker even kon zwemmen en afkoelen. Het is hier niet echt koel meer, zo rond de 32 graden overdag, dus afkoelen is een must. Daarna was het tijd voor de terugweg naar Cairns, we werden zo rond 7 uur gedropt bij onze laatste bestemming trinity Beach. De plek waar we een mini vakantie hebben van 4 dagen. We hebben een groot appartement, met keuken, woonkamer, grote slaapkamer met GROOT bed, 2 balkons, wasmachine, droger en een AFWASMACHINE!!!! Van alle makken voorzien, heerlijk!
Over de komende dagen valt denk ik niet zoveel te zeggen, omdat vooral gaat bestaan uit naar het strand gaan en uitrusten, maar we zullen zien haha

22 oktober
Na een heerlijke nachtrust eerst maar is boodschappen gedaan voor de komende dagen. We moesten met 4 zware plastic tasjes terug lopen naar appartement in ongeveer de temperatuur van 30 graden, dit was even pittig.
De rest van de dag heeft bestaan uit liggen op trinity Beach, waar we na 3 uur zonnen in de ochtend en iedere 10 min in de zee duiken ongeveer waren weg gebrand van de hitte, maar het was heerlijk om is even niks te doen. Na de lunch lekker een siësta gedaan en toen gelegen bij het zwembad. Bij het zwembad lag ook een andere Engelse familie, waarvan de dochter hier ook aupair is. Daar heb ik even lekker mee zitten kletsen. Dat was het wel voor vandaag. Ik hoop dat de dag van morgen er ongeveer hetzelfde uitziet, wat ik wel verwacht :-) even goed uitrusten voor het harde werken begint! Maandag vlieg ik naar Melbourne, om m'n aupairfamilie te ontmoeten in het echt :)

23 oktober
Vandaag is er niet zo heel veel gebeurd, zoals ik al verwacht had. Lekker uitgeslapen s'ochtends tot half 9!! (Dat mag in de krant) na rustig wakker worden geontbijt, wat werd gevolgd door een ochtendje bij het zwembad, een HEET ochtendje bij het zwembad. Om 12 uur hadden we zelfs hoofdpijn van de zon en moesten we naar binnen om af te koelen en toen ook maar meteen geluncht. Daarna een heerlijke siësta van een uur gehouden, dit noem ik nou relaxen haha. Na de siësta waren we weer klaar voor de zon uurtjes, dit keer op het strand, waar het dit keer heerlijk vertoeven was omdat er iets meer wind was. Om 5 uur keerde we terug naar het appartement en volgde het avondeten. Ik voel me al ongeveer 6 weken een moeder, ik had gehoopt dat ze me tegen het einde van de reis wat ging helpen met koken of iets meer initiatief zou gaan tonen met koken, maar verder dan aardappels schillen en wortels schillen komt ze nog niet, jammer. Hopelijk in nieuw-zeeland en zuid- Amerika heeft ze d'r kook kwaliteiten wat uitgebreid, we zullen zien. Anders speel ik weer gewoon voor mama...Morgen is ons laatste echte dagje samen, want zondag gaat d'r terugreis naar Zweden beginnen. Een reis van ongeveer 2 dagen....

24 oktober
Vanochtend naar het strand gegaan, waar het weer erg warm was zonder wind om te liggen. Ik besloot daarom een stukje langs het strand te gaan wandelen. Na een stukje wandelen zag ik dat er een paadje een rotsformatie op liep en er liepen 2 mensen voor me die daar ook heen gingen, dus ik besloot ze maar gewoon te volgen. Het weggetje was erg warm aan de voetjes zo zonder slippers, dus het was niet rustig lopen maar gewoon joggen haha zelfs de oudere mensen die voor me liepen hadden een rustige hardlooppas haha
Eenmaal aangekomen boven op de rots was er een adembenemend uitzicht. Waar uit de zee zo af en toe een schildpad omhoog kwam om te ademen. Ik zat naast 2 mensen op een bankje, waar ik mee heb zitten kletsen en toen bleek dat de meneer uit Nederland kwam en in Rotterdam was geboren. Hij woonde al 45 jaar in Australië, maar kon nog wel Nederlands met een Australisch accent, errruggg grappig om te horen. Na een halfuurtje weer teruggelopen/gerent naar het strand, om onze, voeten vervolgens om te kunnen koelen in de zee. Na een siësta nog even wat uurtjes bij het zwembad vertoefd en daarna was het plan om wat plannen te maken voor nieuw zeeland en zuid Amerika. En dit is gelukt! Alle plannen staan op papier! Na dit goede gevoel zijn we de backpacks gaan inpakken, want het is het laatste nachtje in het luxe appartement. Na het hele proces van de backpack inpakken gaan we nu lekker slapen.

25 oktober
De dag van het vertrek van nellie. Vroeg opgestaan en alles georganiseerd om om 10 uur te kunnen uitchecken. We hebben na het uitchecken nog 2 uurtjes liggen wegbranden hebben we een "afscheidslunch" gedaan aan het strand. Om kwart voor 2 werden we opgehaald door de "limousine" taxi. Na een ritje van 15 min waren we bij het vliegveld, Nellie met backpack uit de limousine, snel een knuffel gegeven en weg was ze... Ik werd vervolgens gedropt bij een hostel in Cairns, waar ik in een 10 share room zit, beetje druk, maar het is maar voor 1 nachtje. Bagage gebracht naar de kamer en toen even naar het winkelcentrum om even wat rond te snuffelen. Een nieuw beschermfolietje op m'n telefoon laten zetten, een cupcakeboek gekocht en boodschappen gedaan voor het ontbijt. Het is toch wel even gek om daar alleen rond te lopen.
Morgen om 7:20 komt de shuttle mij ophalen, omdat ik dan vlieg naar Melbourne, misschien zie ik in de aankomsthal Nellie nog even, omdat zij nu onderweg is naar Melbourne. Morgenavond vliegt ze van Melbourne naar Singapore en dan naar Zweden.
De volgende avonturen zullen plaatsvinden in Melbourne, ik ben benieuwd!!


Kus en knuffel Manon

  • 25 Oktober 2015 - 11:12

    Carinta:

    Veel plezier en een veilige vlucht.

  • 25 Oktober 2015 - 18:02

    Hans Klees:

    Zal vanavond de temperatuur in Melbourne checken.

    Goeie vlucht.

    Mijn dochter is nu onderweg naar Singapore...

    Naar een vriendin.

    Groetjes,

    Hans Klees

  • 02 November 2015 - 06:11

    Fawzia:

    Heel veel plezier

  • 02 November 2015 - 17:37

    Jo:

    weer genoten van je blog. Komen nu spannende tijden aan zo reizen in je uppie, maar dat scheelt ook veel irritatie over kookbijdrages en kletsen in het Zweeds. Je gaat het wel redden. Ook prachtig om de foto's op je FB te zien. Geniet maar lekker verder lieverd !

    X Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 7850

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: