Eerste weken als aupair - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Eerste weken als aupair - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Eerste weken als aupair

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 November 2015 | Australië, Melbourne

Lieve allemaal,

26 oktober
Ik sliep in een 10 share room in de hostel, dus een erg rustige nacht heb ik niet gehad. 3 uur s'nachts besloot een mevrouw d'r spullen in te gaan pakken in plastic zakjes, ik heb nog steeds geen waarom. Om 4 uur verliet ze de kamer en om 5 uur kwam ze weer terug om verder in te pakken. Daarna verliet ze weer de kamer en na halfuurtje kwam ze terug en zette ze al de spullen op het bed en daarna hebben we d'r nooit meer gezien.... Gelukkig nog een uurtje kunnen slapen voordat mijn wekker ging. Om half 8 werd ik opgehaald door de shuttle en werd ik gebracht naar het vliegveld van Cairns. Ik vloog met tiger naar Melbourne. Ik had van te voren nogal wat slechte verhalen gehoord over tiger, dus ik was benieuwd wat voor nachtmerrie vlucht ik zou gaan krijgen haha. Om half 10 werd de instap procedure gestart, waar ik nogal over verbaasd was hoe dat ging. Iedereen stapte tegelijk in bij de achter ingang van het vliegtuig. Ik zat helemaal voorin in het vliegtuig, jullie snappen natuurlijk al dat dit voor aardig wat problemen heeft gezorgd, na een paar keer geplet te zijn was ik na een halfuur in een bloedheet vliegtuig eindelijk bij m'n plek. Een prima plek, wat weinig beenruimte maar voor de rest was het prima, de airco was inmiddels ook aangezet en rond half 11(een halfuur later dan gepland) waren we klaar voor vertrek. Niemand zat naast me, maar een doodzieke(misschien van teveel drank, geen idee haha) jongen zat achter me, die na het opstijgen constant moest overgeven, niet echt lekker dat gehoor.... Na 3,5 uur geland in Melbourne, en tiger heeft een aparte terminal dus had m'n backpack binnen 30 min. Voor alle nachtmerrie verhalen die ik heb gehoord, viel deze vlucht toch echt heel erg mee.

Julie stond buiten op me te wachten in de auto, dat was een warm welkom. Ayva was bij opa en oma in Wonthaggi, 2 uur rijden van Melbourne, vlakbij Philip island. Daar zouden we een weekje blijven, als een mini vakantie en dat ik kon wennen aan Ayva. Na 2 uur rijden kwamen we aan in Wonthaggi, Ayva was in het begin een beetje verlegen, maar na 5 min zat ze al op m'n nek haha
Met d'r gespeeld en toen gingen we naar het andere huis waar we een weekje zouden zitten.
Ze is erg actief en vooral na 7 uur s'avonds, een echt avondmeisje haha. Zodra ze naar bed moet zo rond 9 uur, begint het ritueel wat ongeveer 45 min duurt. Ik ben niet moe, ik wil niet slapen.... Haha
S'ochtends pas om 9 uur wordt ze wakker en dan heeft ze minstens een uur nodig om wakker te worden, dus dat wordt nog wat met als ze naar school moet..
Een week lang allemaal leuke dingen gedaan, naar de kinderboerderij en naar veel speeltuinen geweest. Ik ben er ook achter gekomen dat Melbourne nog 100x erger is voor mensen zoals ik met hooikoorts, ik loop de hele dag te niezen en m'n ogen zijn zo rood als tomaten. Ik probeer nu het "medicijn": eet een lepel locale honing per dag. Het lijkt een beetje te helpen, dus ik ga d'r maar gewoon mee door. Lekker uiteten en uit voor lunch geweest een paar dagen. Het was een heerlijke start.
In het weekend had ik met een andere aupair afgesproken uit Spanje, met haar heb ik de buurt verkend en lekker over het strand gewandeld. Zij was ook voor een weekje in Wonthaggi met haar familie, jammer genoeg woont ze aan de andere kant van Melbourne waardoor afspreken een beetje moeilijk is, nu we allebei in Melbourne zijn.
Zondagochtend vertrokken we met een auto volgeladen naar Melbourne, west footscray. Na 1,5 uur kwamen we aan in een leeg huis. Julie had het huis verhuurd tijdens hun verblijf "oversea" voor 5 maanden. Het grote uitpak proces kon beginnen, na 3 dagen uitpakken was het huis eindelijk wat aan kant... Wat een hoop werk is verhuizen zeg. Ook een paar keer verkeerd iets in elkaar gezet, wat leidde tot dat ik door m'n bed zakte haha en ik ben echt niet zwaarder geworden!
Na iedere dag lagen we, Julie en ik, d'r helemaal af en Ayva was nog het meest actief omdat zij alleen nog maar meer rommel maakte dan dat er al was.
Kinderen van 4 zijn heel goed in rommel maken, ook praat ze de hele dag, dus iedere dag lig ik om half 10 plat haha

Nadat alles zo goed als aan kant was heeft Julie me de buurt laten zien, het is allemaal best wel makkelijk, maar het is een hoop loopwerk, dus er gaat sowieso een fiets gekocht worden!!!
Het is een leuke buurt, ook lekker rustig, ongeveer 9km van de stad. Ook aardige mensen in de straat en ik heb al wat mensen ontmoet. Gaat hier allemaal erg makkelijk onder alle aupairs die hier zijn in de buurt waar ik woon. Dus in het weekend en op de vrijdag is er genoeg te doen.
Het weer hier in Melbourne is iedere dag een verassing. Zoals ze hier zeggen er kunnen 4 seizoenen zitten in 1 dag. S'ochtends kan de regen met pijpenstelen uit de kucht komen en 10 graden zijn, maar een uurtje kan er geen wolkje aan de lucht meer zij. En de temperatuur opgelopen zijn tot 30 graden.
Even een voorbeeldje: 2 dagen geleden werden we wakker, het had de hele nacht geregend. Rond 10 uur stopte het met regenen, het klaarde zelfs een beetje op, de temperatuur was ongeveer 18 graden. We gingen even uit dus jassen aan en lange broek aan. Tijdens de rit naar het winkelcentrum begin het keihard te regenen, totdat er zelfs rivieren langs de weg waren en dat tunnels gesloten moesten worden, want er doorheen rijden kon gewoon niet meer omdat het helemaal ondergelopen was. Na een halfuur kwamen we het winkelcentrum uit, geen wolkje aan de lucht meer en we wilden zo snel mogelijk al onze kleren uittrekken want het was inmiddels 32 graden... Nou zo gaat dat hier dus ongeveer iedere dag haha is even iets waar ik aan moet wennen!

Hoe ziet een week eruit?
Julie is deze week voor het eerst aan het werk gegaan. Ze werkt van maandag tot donderdag.
Om kwart voor 7 vertrekt ze naar haar werk en voordat ze weggaat doet ze mijn slaapkamerdeur open. Als Ayva dan wakker wordt kan ze naar mij komen.
De eerste paar dagen in de ochtend was ze een beetje verdrietig dat mama er niet was, wat natuurlijk niet gek is als je bedenkt dat ze 6 maanden non stop bij elkaar waren.
Vaak springt ze zo ongeveer rond kwart voor 8 m'n bed in, dan komt ze lekker knuffelen. Spelen we wat en dan heeft ze toch wel zin in ontbijt.
Op maandag is er zwemles, op woensdag ballet en op donderdag is er een voorlees ochtend. Daarmee wordt het grootste gedeelte van de week gevuld. Daarnaast gaan we vaak naar het park.
Ze houdt ook erg van knutselen en puzzelen en met play doh spelen, ze kan zich zelf ook erg goed vermaken, dus 24/7 met d'r spelen hoeft gelukkig niet.
Zo tussen 5 en 6 komt Julie thuis en dan help ik vaak met wat koken, daarna kijk ik wat tv en lig meestal om 9 uur gestrekt haha.
In het weekend spreek ik vaak met andere aupairs af, voor een picknick in het park of we gaan gezellig naar de stad, wat hier CBD wordt genoemd!
Het is een super leuk gezin, dus 5 maanden hou ik het hier wel vol! In

Kus en knuffel Manon

  • 13 November 2015 - 10:24

    Hans Klees:

    Nou Manon,

    Ik had al uitgekeken naar weer een nieuw bericht. Dus ben weer helemaal bij...

    Hier is 't, na een hele echte en warme nazomer, iets kouder geworden. Ben net teug van eitjes kopen bij de boerderij op de hoek met m'n jack dicht.

    Vanavond zal ik de temperatuur bij jullie weer bekijken. Gaat vast nu warmer worden!

    Nog veel plezier daar.

    Hans

  • 13 November 2015 - 11:35

    Jo:

    Hoi Manon,

    het klinkt goed allemaal zeg ... dat is prima uit te houden voor 5 maanden. Wanneer moet dat meisje naar school dan ? Kennelijk niet vanaf 4 jaar of is het nu vakantie ? Lekker die temperatuurswisselingen van 18 naar 32 graden op één dag. Kan je je ook lekker op kleden ;-). Geniet er maar lekker van, want die 32 gaan we hier zeker niet aantikken de komende maanden.

    X Jo

  • 13 November 2015 - 21:38

    Fawzia:

    Wat een leuk verhaal weer Manon!!
    Je maakt een hoop mee en beschrijft dat ook nog eens leuk!!!

    Dikke knuffel ,
    Fawzia

  • 19 November 2015 - 11:48

    Hans Klees:

    Nou Manon, wéér een leuk verhaal!

    Hier waren er gisteren twee seizoenen. 's Nachts volop storm. 't Leuk wel of ik aan boord van een schip zat.

    De buren hebben een houten huis en daar gaat de lamp zelfs heen en weer...

    Dus ik was al van plan om met de auto naar de fitness te gaan. Maarre....de volgende ochtend rustig en mooi weer! Zelfs zon. Dus ik met de fiets naar de fitness, zelf met m'n zonnebril op!

    Vannacht en vanochtend hetzelfde.

    Groetjes,

    Hans

    Hans

  • 22 December 2015 - 11:28

    Hans Klees:

    Dag Manon,

    Ik wens je prettige Kerstdagen en een heel gelukkig en gezond 20161

    Volgende week neem ik oliebollen mee naar de fitness en de eerste keer in 't nieuwe jaar, champagne.

    Groetjes,

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 7845

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: