Happy 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Happy 2016 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Happy 2016

Blijf op de hoogte en volg Manon

01 Januari 2016 | Australië, Melbourne

Dag allemaal,

Het is een tijdje geleden, maar daar ben ik weer!
Ik wil iedereen een gelukkig nieuwjaar wensen, ik hoop dat het voor iedereen een mooi, liefdevol, sportief en reislustig 2016 wordt.

31 december om 22:00 had ik met wat vrienden afgesproken bij flinderstreet, het treinstation in de CBD(stad van Melbourne). We werden al snel overdonderd door de mega drukte, dus we waren even aan overleggen waar naartoe te gaan. Komt er na 2 sec een politie agent naar ons toe, dat we niet mochten stilstaan in de straat, dus we moesten maar rondjes gaan lopen en ondertussen overleggen, gekkenwerk haha. Besloten om de trein te nemen naar treasury park waar je uitzicht hebt op de skyline van Melbourne. We kwamen daar om 11 uur aan en er bleek al meteen een hele aangename sfeer te hangen, een lekker muziekje en iedereen zat lekker op een kleedje te genieten van de warme zomersvond. Om 12 uur schitterend vuurwerk, waar we van genoten te hebben, daarna hebben we een drankje en een dansje gedaan bij de dj die ter plaatsen aan het draaien was. Rond een uur of 2 besloten we om naar st kilda Beach te gaan met de tram, het was de hele dag gratis public transport, hoe fijn!! We hebben lekker op het strand gezeten en gedanst en spelletjes gespeeld tot zonsopgang. Ongelooflijk hoeveel Australiërs er dronken waren, nogal frappant als het eigenlijk helemaal niet toegestaan is om op straat te drinken en dat alle cafés en bars dicht zijn en toch kon de helft niet meer op z'n benen staan haha. We hebben genoten van wat dronkemans shows haha wat ik wat minder vond dat er veel mensen begonnen te vechten... Om half 6 hebben we de bikini's en zwembroeken aangetrokken zodat we met zonsopkomst de zee in konden rennen. Een heerlijke duik! Rond 7 uur was het tijd om richting huis te gaan en m'n bed in te gaan... Totaal over m'n slaap heen, dus om 10 uur mijn tijd 00:00 Nederlandse tijd het jaar ook begonnen op Skype met papa en mama. Het was een avond, nacht en morgen om nooit te vergeten.

Voor de rest gaat alles in Melbourne hartstikke goed, ik ben inmiddels al meer dan 2 maanden hier en de dagen vliegen voorbij.
Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen, want met een kind van 4 jaar maak je een heel hoop mee. Daarbij is Ayva ook wel een beetje gek en ze praat de hele dag. Je ligt ook geregeld in een deuk met d'r als ze bijvoorbeeld denkt dat ze Taylor swift is haha

Totdat de schoolvakantie begon hadden we best een aardige routine met zwemmen, ballet, gymnastiek etc. 2 weken geleden is echter de zomervakantie begonnen en is de routine ver te zoeken. Geen zwemmen, geen ballet, helemaal niks, dus iedere dag moet er wat leuks verzonnen worden. Van schaatsen tot lekker klauteren in een speelparadijs.
In het begin vroeg ik me af wanneer de zomer hier ging beginnen, nou die is inmiddels begonnen kan ik jullie vertellen. 2 weken geleden liep de temperatuur op tot 43 graden en ik had het goede idee om naar de stad te gaan om te brunchen(want ik dacht om 9 uur is het vast nog wel te doen) en daarna een verkoelende duik te nemen in de zee. Om 9 uur was het wel al 33 graden en we kwamen bezweet aan bij het treinstation, maar toen konden we gelukkig even afkoelen in de trein(door de airco die altijd op vriezen staat). Daarna heerlijk pannenkoeken gegeten als brunch, om vervolgens op het strand te gaan liggen en af en toe een verkoelende dip in de zee te doen. We werden werkelijk gezandstraald door de storm, dus op het strand liggen was er niet bij, ja het kon maar dan werd je wel een zandkasteel. Daarentegen was het water heerlijk verfrissend. Ik was al een paar keer naar het strand geweest, maar de zee is zo ongelofelijk koud dat ik niet verder kwam dan m'n knieën, met die 42 graden had ik er geen problemen mee om in het koude water te rennen. Na nog geen 45 min, hadden we er genoeg van, we hadden hoofdpijn van de hitte en al het water was kokend heet, dus tijd om naar huis te gaan in die hitte. Na thuiskomst geen stap meer verzet en heerlijk in de airco gezeten.

Ik ben inmiddels al aardig wegwijs in Melbourne en heb alle mooie bezienswaardigheden gezien. Melbourne is een heerlijke stad, in de stad is het druk maar als je 10 min verder loopt ben je in een prachtige tuin.
Ook heb ik als echte Nederlander natuurlijk een fiets, waar ik geregeld even een rondje op maak. Het enige nadeel is dat je een helm op moet hier. Een keertje was het zo'n spontane actie dat ik m'n fiets op sprong zonder helm, halverwege zag ik nog iemand op de fiets zitten en toen dacht ik shit ik heb geen helm op, maar goed dat de politie me niet zag... Haha

Ik heb hier ook Sinterklaas geïntroduceerd, ze vinden ons Nederlanders maar raar, en Sinterklaas en kerst, Sinterklaas en kerst is toch precies hetzelfde.... NEE Sinterklaas is heel anders als kerst, maar ze begreep het niet zo goed. Ayva mocht een paar keer d'r schoentje zetten en 5 december had ik een gedicht gemaakt en toen moesten ze allebei natuurlijk op zoek naar de cadeautjes , ze vonden het erg leuk!
Voor de rest stond heel december in het teken van kerst, want dat is hier nogal een groot gebeuren. Iedere dag kreeg mevrouw een cadeautje uit d'r kerst kalender, wat ik overigens nogal overdreven vindt haha. 24 december toen madame eindelijk in bed lag en sliep hebben we alles in orde gemaakt voor de volgende ochtend, toen pas zag ik hoeveel cadeaus ze ging krijgen, ik stond werkelijk met m'n bek vol tanden haha. Om 6:15 kwam ze me wakker maken, Manu de kerstman is geweest en toen begon het hele cadeau feest. Van poppenhuis en fiets tot een hele boel barbies. Na een uur cadeaus uitpakken lekker geontbijt en daarna door naar Wonthaggi, een plekje normaal 1,5 rijden van Melbourne vlakbij Philip island. Niet op kerstochtend, na 2,5 uur in de file kwamen we eindelijk aan in Wonthaggi, en stond er een heerlijk kerstdiner op tafel!
We bleven 2 nachtjes slapen daar, voor mensen met hooikoorts, geen goede plek. Ik werd geregeld wakker s'nachts met een piepende adem. Eerste kerstdag zaten we met de airco aan in zo weinig mogelijk kleren en lagen we s'avonds zwetend in bed met 39 graden. In nog geen 5 uur tijd sloeg het weer helemaal om en hadden we s'ochtends de verwarming nodig omdat het 11 graden was en keihard regende. Typisch Melbourne weer. Ik begin inmiddels een beetje te wennen aan alle temperatuur wisselingen. Ik heb een geweldige kerst gehad hier in Australie en heb ook nuttige cadeaus gehad.
Een van m'n kerstcadeautjes was de Kangaroos gaan voeren in Maru koala park. Dit heb ik vorige week gedaan en het was super leuk. Heel veel Kangaroos hadden joeys(baby kangaroetjes), dus ik heb me daar wel een paar uur vermaakt. Ik kan weer iets van m'n Bucket list afschrijven

Voor de rest in het weekend spreek ik vaak af met vrienden, omdat ik na 2 maanden door heb dat ik beter in het weekend uit het huis kan zijn, want anders ben je in het weekend ook alle troep aan het opruimen en aan het spelen met de kleine prinses. En als je uit huis bent kan je dat niet doen :-) ik heb inmiddels een erg internationale vriendenkring, van Duits tot Braziliaans tot Chinees haha erg leuk en iedereen z'n Engels wordt steeds beter.

In het weekend na Sinterklaas heb ik meegedaan aan de Melbourne slide, de langste glijbaan van de wereld. Het was ook nog op een dag dat het zonnetje scheen, en het was super tof om zo'n end met een opblaasband van een slide af te gaan, die ook nog is lekker roze was (m'n bikini matchte goed haha). We hebben ook een hoop kilometers gelopen bergop die dag, dus na 3 uur sliden waren we doodop en hebben we lekker in 1 van de velen restaurants die hier zijn gegeten en warme chocolademelk gedronken. De dag erna werd ik wakker met gruwelijke spierpijn in m'n kuiten.

Het enige echt irritante hier zijn de vliegen. Ze zijn overal en gaan gerust op je lip zitten of in je oog, ontzettend irritant!! Zoals ze hier zeggen they drive me insane! Ik heb mezelf al vaak genoeg een klap in m'n gezicht gegeven....

Het slaapritme is nog steeds hetzelfde, ik ga naar bed rond 9 uur en wordt wakker om 6 uur, net een oude oma haha maargoed daar is niks aan te doen, een kind van 4 maakt je echt heel moe!!

De plannen voor het laatste deel van de wereldreis vorderen ook al aardig. 2 april vliegen we naar Auckland en dan doen we een roadtrip in een auto dit keer. Na 10 dagen rondreizen willen we even gaan relaxen op 1 van de eilanden waar je vanaf Auckland naar toe kan vliegen, dit zou bijvoorbeeld Tahiti kunnen zijn of Fiji. Daarna sluiten we nieuw zeeland af en vliegen we naar Chili en vervolgens naar Lima. Een rondreis voor Peru en Bolivia is al geboekt en deze rondreis zal bijna 4 weken in beslag nemen. De reis gaat daarna verder in Miami, waar we naar key west gaan. Op 5 juni zal ik vliegen naar Bonaire, om daar dit geweldige avontuur af te sluiten en waarschijnlijk een beetje uitrusten van alle indrukken van het afgelopen jaar.


Ik sluit deze blog af met dat m'n ouders over 3 weken komen en dan gaan we naar de australian open 2 dagen. Het aftellen is begonnen en ik heb d'r super veel zin in! Na de australian open vliegen papa en mama naar Sydney en komen dan met de auto naar Melbourne gereden en dan heb ik een weekje vrij!! En ga ik met ze naar adelaide via de great ocean road(hopelijk wordt het niet te heet dat er bosbranden ontstaan). Veel om naar uit te kijken dus, de nieuwe blog komt weer na alle avonturen met papa en mama.


Dikke knuffel uit Melbourne

  • 01 Januari 2016 - 11:12

    Manon:

    He Manon,
    Wat heerlijk om je verhaal te lezen.
    Je vermaakt je prima zo te lezen.
    Hopelijk volgen er nog vele leuke en gezellige avonturen!
    Groetjes,
    Manon

  • 01 Januari 2016 - 12:14

    Jo:

    Wat een heerlijke verhalen Manon ! Een super ervaring die niemand je af kan nemen. Heb je lieve paps in Buitenveldert gezien bij de 1e wedstrijd van onze Nick. Helaas verloor hij gister z'n 3e wedstrijd tegen een Russisch jongetje, wonend in België en getraind door zijn paps. Geen schande, want dat jochie kon goed tennissen. De 2e wedstrijd had Nick al een Italiaans mannetje te pakken. Lekker internationaal bezig, maar wel pech dat je 2 outsiders treft op weg naar de finale. Nu maar alle aandacht op de dubbel dan maar ;-). Geniet daar maar weer lekker verder, dan genieten wij een beetje mee via FB en waarbenjenu !

    X Jo

  • 04 Januari 2016 - 23:29

    Hans Klees:

    Nou Manon,

    We hadden elkaar al gelukkig Nieuw Jaar gewenst. Dus dat hoeft niet meer.

    In Melbourne is 't morgen 26 gr., dus niet te heet...Met genoegen heb ik je verhaal weer gelezen.

    Wilde dat ik je vader was, dan kwam ik ook.

    Bijna bedtijd, dus voor jou, zo ongeveer goeiemorgen. Woensdag zal ik checken of de anderen 't ook gelezen hebben. De champagne staat al koud (in m'n auto). Met een setje nieuwe glazen. Dus dat wordt een feestje...

    Vandaag de kerstboom af gebroken. Heb meteen de hele kamer en gang gezogen en gedweild.

    De trap op en af wel tien keer. Toen jij hier was kon ik dat helemaal niet. Nu weer als een hert of zoiets.

    Erg bedankt voor de update.

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 7855

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: