Laatste blog in Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Laatste blog in Aussie - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Laatste blog in Aussie

Blijf op de hoogte en volg Manon

25 Februari 2016 | Australië, Melbourne

Dag allemaal,

Daar ben ik weer, met heel wat verhalen!

Laat ik beginnen met de aankomst van m'n ouders op vrijdag 22 januari. Julie had me afgezet op het vliegveld toen papa en mama na een 18 uur durige vlucht al waren geland. Niet te weten dat ze er pas na 1,5 uur uit zouden komen, heb ik 1,5 uur naar een scherm lopen staren bij deur A, op dat scherm waren de mensen te zien die uit deur B kwamen. Uiteindelijk kwamen ze natuurlijk uit deur B en ben heel hard gerent naar deur B en toen ben ik letterlijk in hun armen gesprongen.

We gingen het hele weekend naar de Australian open, de weersverwachting was niet al te best maar uiteindelijk hebben we uitstekend weer gehad. Heel veel leuke wedstrijden gezien en zelfs nog wat Nederlanders in actie zien komen. En ook was daar Federer!! Toch wel stiekem een beetje het hoogtepunt.
Het was een geweldig weekend en vooral omdat ik dit met m'n ouders mocht mee maken. Op maandag vlogen ze naar Sydney om vervolgens langs de kust terug te rijden naar Melbourne en mij op te pikken voor een heerlijke vakantie.
Zondagochtend 31 januari kwamen m'n ouders me oppikken en ging de roadtrip beginnen naar adelaide.
Wat hebben we geweldig mooie dingen gezien. De natuur en de dieren waren zo mooi.
Wisten jullie dat Kangaroos ook best agressief kunnen zijn, echt waar probeer nooit wilde Kangaroos te voeren, want dan moet je rennen voor je leven haha.
Kangaroos die gewoon in je achtertuin springen en je huis bewaken, m'n moeder een koala zien vasthouden en te zien hoe erg ze van alles genoten, en ik heb d'r ook ontzettend van genoten.
Ook hebben we ontzettend veel kilometers gereden, whats new... Haha na al die kilometers moest er toch een keer een speeding fine binnen komen en daar was die dan..... Oeps
Ook zijn we weer een hoop ongemanierde chinezen tegen gekomen, wat een stom volk is dat zeg, sorry dat ik het zeg, maar manieren hebben ze niet, ze maken vieze geluiden en volgen de regels niet. Als ze zeggen dat je de koala niet op z'n hoofd mag aaien dan doe je dat niet, komen die chinezen weer aan en gaan die arme koala m in z'n neus knijpen. Ja stomme Chinees een neus zit op een hoofd dus daar kom je niet aan!
De absolute hoogtepunten waren the 12 apostels, de grampians en kangaroo island.
7 februari vlogen we terug vanuit adelaide en moest ik weer voor 12 dagen afscheid nemen van pap en mam, want ze gingen weer op een volgend avontuur in Tasmanië.
Julie kwam me lekker ophalen op het vliegveld en Ayva kwam naar me toe gerend, want ze had me zo gemist, hoe lief. Heel m'n kamer was versiert en blijkbaar heeft ze zelfs in m'n kamer gezeten en tegen me zitten praten, terwijl ik er niet was haha.
De vakantie zat erop en maandag begon de werkweek weer, de weken lopen nu heel wat anders, want Ayva gaat nu naar kindergarten(een soort kleuterklas). Dat betekent dat ze op maandag 4 uur en dinsdag en woensdag 5,5 uur daar heen gaat en ik d'r alleen nog maar op donderdag een hele dag heb.
Lekker rustig, maar soms verveel ik me nu wel een beetje, dus ik heb maar wat extra babysit klusjes op de kop getikt. Meer geld is nooit weg haha
17 februari kwamen ze weer terug van Tassie, zijn we op woensdagavond meteen maar even naar de queen Victoria night market geweest, een markt met allemaal eetkraampjes van over de hele wereld, heeeeeerlijk!!
Het hele weekend met m'n ouders doorgebracht, hadden een autootje gehuurd dus we zijn naar de puffing Billy geweest, een oude stoomtrein, naar het strand en ze hebben heerlijk voor me gekookt. Lekker boerenkoolstamppot gemaakt en spinazie, och och och wat was dat lekker!

Totdat ik op zondagochtend een raar gevoel in m'n buik kreeg en ik na de middag een hoop tijd bij de wc heb doorgebracht, ik zal de details jullie besparen haha
Lekker een laatste dag dat je ouders aan de andere kant van de wereld zijn en dan word ik ziek, lekker gepland Manon........ Gelukkig ging het maandagavond wel beter en heb ik ze naar het vliegtuig gebracht, dat was het dan zeiden we en tot over 4 maanden. Beetje raar wel dat ik nu niet degene was die uitgezwaaid wereld, maar ik moest hun nu uitzwaaien, maargoed zo gaat dat als je graag reist. Ze zijn nu lekker nog van hun laatste daagjes vakantie aan het genieten in Dubai.
Voor mij zijn de "laatste" weekjes in Australië ook aangebroken, 2 april zit m'n avontuur er hier ook op. Ik ben benieuwd hoe het afscheid hier zal zijn...
Ik heb inmiddels wel alles gezien en gedaan in en around Melbourne.
Wel gaan we over 2 weken nog naar uluru (ayers rock) met z'n drieën, en ik heb hier super veel zin in!!!

Inmiddels is alles geregeld voor het laatste deel van de wereldreis, dit is dan ook m'n laatste blog in Australië. 28 maart komt Nellie weer terug en dan heeft ze een paar daagjes om te acclimatiseren en dan vliegen we 2 april door naar Nieuw zeeland.

We gaan met een auto rond het Noordereiland van nieuw zeeland rijden, we gaan op 10 dagen op cruise naar Fiji en tonga en nog wat eilandjes.
In chili, santiago, hebben een paar dagen een city sightseeing en dan begint het trekken in Peru en Bolivia, waar we allebei heel erg naar uitkijken!!!
We hebben een autootje gehuurd voor in Miami en dan gaan we naar de keys. 5 juni vlieg ik dan naar Bonaire om mijn wereldreis af te sluiten en 25 juni land ik in Nederland.

Ik kijk nu al een beetje op tegen het weer inpakken van die backpack, hoe krijg ik alles er dit keer in, want dit keer krijgen we winter en zomer, tips zijn welkom haha als ik erover nadenk krijg ik er al hoofdpijn van...

Ik zal jullie natuurlijk voor het laatste gedeelte ook weer op de hoogte houden, maar misschien wat minder als in het begin haha

Tot de volgende keer!

Ik mis jullie stiekem allemaal wel een beetje hoor, maar ik geniet van ieder moment wat ik mee maak.

Dikke kus
Xxxxxxx




  • 28 Februari 2016 - 19:50

    Hans Klees:

    Dag Manon,

    Weer een heel goed verhaal hoor!

    Ik mis je ook hoor, Manon!

    Hier erg koud!

    Beter bij jullie!

    Iedere avond kijk ik naar de temperatuur. Niet te warm daar. Net goed!

    Groetjes,

    Hans

  • 02 Maart 2016 - 12:23

    Carinta:

    Wat een belevenis weer. Foto's op fb gezien en daarop is goed te zien hoe jullie genieten. Geniet er maar goed van, voor je het weet is het 25. Juni. Liefs en een dikke x.
    Carinta

  • 07 Maart 2016 - 16:22

    Jo:

    het heeft ff geduurd, maar ik heb nu rustig je blog gelezen en er weer van genoten. Wat heerlijk dat je samen met jouw paps & mams zulke speciale momenten hebt kunnen delen. Ik snap dat je ze nu alweer mist, maar er komen nog heel veel leuke dingen aan, dus weer lekker doorgaan met genieten !

    X Jo

  • 15 Maart 2016 - 12:08

    Hans Klees:

    Nou Manon, Weer een heleboel belevenissen! 's Jonge...wat een spannende verhalen. En dan komt 't meest spannende misschien nog wel....Daar in Peru o.a....!

    Probeer ons toch nog maar een beetje bij te praten. Morgen weer fitness. Ik was van plan op de fiets te gaan, maar morgenochtend keiharde wind bij -2 of zo...Dus de fiets laat ik dan toch maar ff staan.

    Nog veel plezier!

    Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7832

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: