Santiago de Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Santiago de Chile - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Santiago de Chile

Blijf op de hoogte en volg Manon

26 April 2016 | Chili, Santiago de Chile

Dag schatten,

Daar ben ik weer. Dit keer met een vrij korte blog over de eerste dagen in Zuid-amerika. We vliegen woensdag, ja Koninginnedag ohnee Koningsdag naar Lima, Peru. Vanaf dan denk ik niet dat de internetfaciliteieten erg goed zijn, dus ik maak jullie nog even blij met deze korte blog over het Amsterdam of Barcelona van Zuid-Amerika.

23 april vlogen we van Auckland naar Santiago, een vlucht van 10:45min. We waren erg vroeg op het vliegveld, om 12 uur, omdat we met de bus bij het vliegveld werden afgezet. Er moest dus een hoop tijd worden gedood, want de vlucht was pas om 18:00. Het vliegveld in Auckland is erg klein en geen WiFi, dus er zat niks anders op dan lekker te gaan kaarten, zo kwamen we de tijd wel door. Om 3 uur konden we inchecken, daarna even geshopt en nog even gerelaxed, in zo'n heerlijke stoel. Totdat Nellie merkte dat ze d'r telefoon ergens was kwijtgeraakt/vergeten, d'r telefoon gebeld en er werd opgenomen. De winkel waar ze het had vergeten had de telefoon apart gelegd, wat een mazzelaar is ze toch. Toen ze er naar onder weg was, werd het ook nog omgeroepen, daar hebben we allebei erg hard om gelachen. Even daarna konden we boarden, een dreamliner, het was een prima vlucht, 6 uur achter elkaar geslapen en toen waren we ineens aan de andere kant van de wereld.
Het gekke was dat het nog steeds dezelfde dag was en zelfs eerder dan dat we vertrokken, we landde om 14:00 in de middag. De taxi genomen naar het hotel, even rustig gezeten en daarna zijn we lekker pizza gaan eten. We hebben een mooi appartement op de 15de verdieping met een uitzicht op de besneeuwde bergtoppen van de Andes.
In totaal duurde onze 23 april, 45 uur. Echt moe waren we niet, gek is dat niet, want in Australië en nieuw zeeland was het nog ochtend of middag, in ieder geval geen tijd om naar bed te gaan. Maar jongens ik heb het wondermiddel gevonden tegen een jetlag, melatonine tabletjes. Een halfuur nadat je het hebt ingenomen val je als een blok in slaap, in een hele hele diepe slaap. Je hoort niks! De volgende dag werd ik hierdoor heerlijk uitgerust wakker en kon het ontdekken van de stad Santiago beginnen. We hadden 3 hele dagen, dus we konden het lekker rustig aan doen.
De eerste dag zijn we naar plaza de Armas (het had heel veel weg van de dam in Amsterdam) geweest en een markt(mercado central). Ik moet eerlijk zijn, niet heel erg bijzonder, het was ook nog eens vrij koud en een grijze dag. Ook rook het er niet heel erg lekker, een soort van geur als in Nederland als je langs een coffeeshop loopt, maar dan overal, misschien werden we er wel een beetje high van haha. We hadden het hier vrij snel gezien, dus we waren rond een uur of 2 lekker op een terrasje gaan zitten vlakbij het hotel en hebben lekker een cocktail gedronken om op te warmen. Vervolgens hebben we een filmpje gekeken en zijn daarna weer lekker uiteten gegaan.
Weer zo'n fijn pilletje ingenomen, waarna ik vervolgens in een diep coma belandde, heerlijk!
De tweede dag in Santiago, het zonnetje scheen, maar het was maar 2 graden. Muts op, sjaal om en gaan met die banaan. Er stond wat meer op het programma van deze dag. Costanera shopping centre was de eerste stop, een plek waar je als backpacker beter niet kan komen, maar het stond op de top 10 van tripadvisor, dus we gingen er heen. Een walhalla voor iemand die al 8 maanden niet heeft geshopt, maar goed geen ruimte, dus ik kwam terug met een tasje van de h&m met een legging en een long sleeve. In het shopping centre bevind zich in 1 van de torens ook de skytower, de plek waar je over de hele stad kan kijken. Niet erg makkelijk te vinden en vooral niet omdat de meeste mensen geen Engels kunnen. Dus in m'n beste Spaans vroeg ik waar het was en ja na een halfuur rondjes lopen, was het bingo, gevonden! Voor maar liefst 5000 Chileen pesos(nog geen 5 euro) mochten we omhoog naar de 68ste verdieping. Een uitzicht over de hele stad, prachtig, met de mooi besneeuwde toppen van de Andes op de achtergrond en een mooie blauwe lucht, zeker de hele 5 euro waard.
Daarna vonden we het tijd voor een drankje, we hadden gelezen over het restaurant giratoria, een rooftop bar, die 360 graden in de rondte draait als je lekker van je drankje aan het genieten bent. Hier moesten wij als fancy backpackers natuurlijk even heen. Het was super cool en mooi! En alles is zoveel goedkoper hier!
Vervolgens zijn we gelopen naar de santa lucia Hill, waar we allebei een wens hebben gedaan bij de fontein, hiermee was de tweede dag ook weer voorbij.

De laatste dag in Chili begon met een heel hoop was doen, want we wilden met alles schoon het avontuur in Peru en Bolivia zou gaan beginnen. Rond 11 uur was alles klaar en was het tijd voor de laatste bezienswaardigheid en we hadden de beste dag hiervoor uitgekozen, want de lucht was helemaal blauw en er was geen mist of smog. We gingen naar de cerro de san cristobal, een heel groot Maria beeld op een berg, de versie van Santiago, wat de Jezus is in Rio de Janeiro.
Met een treintje ging je 880 meter omhoog en hadden we weer een mooi uitzicht over de stad. Rond een uur of 2 waren we terug en toen was het tijd voor het grote project, backpack her inpakken voor de kou in Peru. Dit duurde wat langer dan verwacht, dus hierna konden we al vrij snel een leuk plekje zoeken voor het "laatste" avondmaal.

Morgenochtend komt om 6 uur de taxi en als het goed is staat om 11 uur iemand op ons te wachten in Lima. Het is in Peru 7 uur eerder dan in Nederland. Verdere verhalen volgen, wanneer ik de mogelijkheid heb tot internet.

Tot de volgende keer, fijne Koningsdag allemaal!

Dikke kus Manon

• 27 April 2016 - 23:17

Annelies :

Wat geweldig mooi verhaal en fijne belevenissen geniet in Peru doei koude Koningsdag gehad de hele dag binnen gebleven . Niet helemaal lekker morgen tennissen .

• 29 April 2016 - 15:01

Hans Klees:

Nou Manon,

Dat was chili dus al weer...Bijna niet bij te houden.

Wel weer een goed verhaal. Met een spark! Vanwege de telefoon.

Dat soort dingen er in houden, hè?

Nu dus op naar Peru. Straks ga ik meteen de temperaturen weer ff checken.

Ga zo door!

Hans