Even een foutje gister - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Even een foutje gister - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Even een foutje gister

Blijf op de hoogte en volg Manon

07 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

Lieve allemaal,
Hier de nieuwe avonturen. Even een foutje gister, dacht dat ik alles had geüpload gister, maar is blijkbaar even fout gegaan.


Donderdag 1oktober
Vanochtend vertrokken vanuit port macquarie naar yamba, een rit van ongeveer 350km.
Na 2,5 uur rijden rond 12 uur zijn we gestopt bij een strand, Corindi beach. Wat een prachtige stranden zijn hier, ze zijn eindeloos, ik heb heerlijk een strandwandeling gemaakt van zo'n 2 uur, gewoon ook omdat ik even alleen moest zijn. Even wat ruimte om me heen, met z'n 2en reizen is super leuk maar af en toe heb je even wat ruimte nodig. Tijdens de wandeling zag ik ineens wat spuiten uit het water, ik dacht het zal toch niet is dat een walvis?ja hoor het was een groep walvissen, wauw!
Rond 3 uur zijn we verder gegaan richting yamba, een relaxt plaatsje aan het water. De temperatuur is prima zo'n ongeveer 23 graden overdag en s'avonds koelt het flink af, maar in de auto blijft het aangenaam. Morgen reizen we verder naar byron bay, het backpacker mekka dus ik ben benieuwd. We gaan hier ook kajakken met dolfijnen en hier kijk ik erg naar uit.

Vrijdag 2 oktober
S'ochtends van yamba naar byron bay gereden, een rit van ongeveer 2 uur. We hebben de middag gespendeerd op het strand, waar heel veel vogels waren, dus onze handdoeken zaten onder de schijt toen we even een wandelingetje maakten. Byron bay is duidelijk een plaats waar veel backpackers zijn en heel veel jongeren. Rond een uur of 3 opzoek naar een camping. Dit weekend is het ook nog een extra lang weekend voor iedere Australiër, want maandag is het Labourday, dus het is overal onwijs druk. En de campings zijn dubbel zo duur.... Dit was een heel duur nachtje, maar we hadden erg leuke buren op de camping. 3 jongens en 1 meisje, die erg geïnteresseerd in ons waren en in het wonen in Europa. Hier hebben we de hele avond gezellig mee zitten kletsen en wat hebben we gelachen. Een van de Australische jongens maakte ook een flinke smak(wat hij waarschijnlijk niet voelde omdat hij al aardig wat bier op had haha) over 1 van de tent touwtjes, een val die zo in americans funniest home videos kan haha. Morgen gaat we naar lamington national park. Ohja jammer maar helaas de kayak met dolfijnen kon niet doorgaan, maar dit gaan we nu doen in surfers paradise op 5 oktober.

Zaterdag 3 oktober
Planning gewijzigd, we zijn er s'ochtends achtergekomen dat je niet kan kamperen in het park, en dat we aardig om moesten rijden om in het park te komen. Ook hadden we de avond net een Tour geboekt naar cape tribulation vlakbij Cairns, en het park had wel wat gelijkenissen met cape tribulation. Dit heeft doen besluiten om niet naar het park te gaan, maar naar een plaatsje net onder surfers paradise, coolangatta. Een erg leuk plaatsje met de faciliteiten van een stad, maar dan veel kleiner en ook heel knus. Ja ook hier zijn we naar het strand geweest, er moest immers ook aan het kleurtje gewerkt worden haha. Het was een geweldig strand, met een uitzicht op de skyline van Surfers paradise. De zee zelf was ruig met veel hoge golven, hier kon ik mij prima in vermaken. Een paar keer overspoeld door een golf en gestrand op het zand en een bijna een bikini armer was het een geweldige middag op het strand. Daarna een camping opgezocht en weer fijn gekookt. Daarnaast is het erg leuk dat Australiërs super spontaan zijn en gewoon naar je toekomen en vragen Hi how are ya? Where are you girls from? Super leuk! Ik ben ervan overtuigd dat ik de komende 5 maanden de tijd fan m'n leven zal hebben!! Morgen rijden we weer een stukje verder in noordelijke richting naar surfers paradise.

Zondag 4 oktober
Het is echt waar uitslapen in een camper is er niet bij. Dus het is vroeg naar bed en vroeg eruit, anders zweet je letterlijk uit de camper. Als we alle botten weer hebben rechtgezet maken we een lekker ontbijtje en dan begint het gezwoeg. De bedden moeten iedere ochtend ingeklapt worden en het beddengoed moet netjes opgeborgen worden anders kunnen we niet zitten op de stoelen. Na 1,5 uur hadden we alles voor mekaar voor vertrek. Rond 9 uur zijn we naar surfers paradise vertrokken, wat een ritje was van 30km maar eeuwen duurde vanwege de file... Toen we eindelijk een plekje hadden gevonden zijn we eerst even het stadje gaan verkennen en daarna lekker naar het strand. Een strand waar hele hoge golven waren nog hoger als gister in coolangatta. 3 kilo zand rijker zijn we op zoek gegaan naar een camping waar we 2 nachten konden blijven. Surfers paradise is een walhalla voor strandliefhebbers en shophebbers zoals ik. Het is een soort klein Miami. Na gedoucht en gekookt te hebben zijn we terug naar het stadje gelopen, omdat we er achter kwamen dat we ook boodschappen moesten doen voor maandag omdat schijnbaar overal alle winkels dicht zijn op maandag 5 oktober vanwege labour day. Het wat iets verder lopen dan ik had gedacht, na een uur kwamen we aan in de woolworths (ik denk dat we beste klant zijn daar haha), na de boodschappen konden we het niet laten om de billabong in te gaan, ik kon me nog net inhouden om iets te kopen, nellie niet haha
Daarna besloten we de terugreis in te zetten, om vervolgens weer ons bed op te maken, dit wordt iedere dag een grotere opgave..... We kwamen terug op de camping, wanneer er waarschijnlijk een belangrijke footballmatch aan de gang was, bij ieder punt iedere keer ontplofte de boel. Toen zat de dag er weer op en gingen we slapen, morgen gaan we op een cruise walvissen spotten.

Maandag 5 oktober
Om 7 uur zweette ik bijna m'n bed uit. Goede nacht gehad en Yes maar 1 keer wakker geweest, een RECORD!! En vandaag hoefden we eindelijk een keer niet het bed te doen, want we blijven nog een nachtje op de camping. We zijn vandaag op walviscruise geweest en wat was het geweldig. Walvissen waren zo ongeveer 100m vanaf de boot, super gaaf! Ook de crew was grappig, dit maakte het nog leuker. Ook waren er het zal ook niet een paar chinezen op de boot, die stomme dingen deden en niet luisterden. Als de crew zei ga allemaal zitten, gingen hun staan en ze kregen een speciale behandeling omdat ze anders hun vlucht zouden missen vanaf brisbane. Wie gaat er nou op cruise als je dezelfde dag nog vliegt??? Rond half 3 waren we weer op het vaste land en liepen we weer langs de billabong, dit keer kon ik me niet inhouden, ik heb een leuk hempje gekocht, en guess what ik maak ook nog kans op een reis naar bora bora. Ze hadden wel wat moeite om m'n achternaam te spellen, voornaam trouwens ook haha. We hebben deze geweldige dag afgesloten met een BBQ, morgen rijden we verder naar brisbane.

Dinsdag 6 oktober
Rond 9 uur op weg naar brisbane. Australiërs rijden als gekken en de navigatie had een down dagje, dus we waren een paar keer een beetje verdwaald. Tijdens deze omrit had ik wel de tijd om is goed naar de radio te kijken, want die deed het al een week niet. En verrek ik kreeg het voor mekaar, eindelijk hebben we radio en niet alleen maar onze eigen telefoonmuziek, die we in,ideële al 1000 keer hebben gehoord. Ondanks de omrit kwamen we rond half 11 aan in brisbane, hier hebben we de boel wat verkend en weer kilometers gelopen. Ook hebben we natuurlijk even geshopt, wat souveniertjes gekocht en iets warmere kleren voor als ik straks weer naar het zuiden ga eind oktober. Want het is duidelijk dat ik het in het noorden niet nodig heb, iedere dag dat we ietsjes meer noordelijk rijden wordt het warmer, dus ik ben benieuwd hoe straks de nachten worden.... Misschien niet meer zo aangenaam als nu??
Na het shoppen hebben we geluncht bij de Subway, want dit is nou eenmaal het makkelijkst haha daarna zijn we naar de Southbank gegaan, voor een heerlijke afkoelende duik in het gratis zwembad. Daarna doorgereden naar het hoogste punt van brisbane waar we een mooi uitzicht hadden over de skyline van brisbane. Dit was een goed end van de dag, vervolgens zijn we naar de camping gegaan en toen volgde hetzelfde ritueel als alle andere dagen... Vooral het bed opmaken komt ons neus uit haha
Morgen rijden we richting Noosa, de sunshine coast. Waar we hoogstwaarschijnlijk weer 2 nachtjes blijven.



Wisten jullie dat je hier mag fietsen op de highway en dat er overal borden staan met pas op fietsers?
Wisten jullie dat er overal in Australië aan de weg wordt gewerkt? Maar dit niet zoveel files als in Nederland tot gevolg heeft.
En wisten jullie dat vrachtwagens hier harder mogen dan 80 en soms wel 110km/h rijden..
Wisten jullie dat als je hier op het zand loopt dat dit een heel raar geluid maakt? En ik er nog steeds niet achter ben waar dit geluid vandaan komt.
Wisten jullie dat ik na een week aan de linker kant rijden, toen even een foutje maakte door perongeluk rechts te rijden. Maar er gelukkig niemand aan kwam.
Wisten jullie dat er hele vreemde vogels bestaan in Australië, met hele lange snavels.

De volgende blog komt weer over een weekje ongeveer.

Kus en knuffel Manon


  • 07 Oktober 2015 - 12:21

    Hans:

    Mooi geschreven en ik ben op zoek naar een uitgever die een boek ervan kan maken.
    Ga zo door met schrijven het is net of we er al zitten we genieten ervan.

  • 07 Oktober 2015 - 14:32

    Hans Klees:

    Net dit blog adres gekregen van Femke.

    Erg goed verslag!

    Zal ik regelmatig blijven volgen.

    Veel succes verder!

    Hans

  • 07 Oktober 2015 - 15:47

    Annelies:

    Wat schrijf je leuk en het is ook erg gezellig en walvissen gezien machtig zeg geniet

  • 08 Oktober 2015 - 04:50

    Sandra D.:

    Hi Manon, je hebt de smaak te pakken met schrijven. Leuk, hoor! Weer heel veel meegemaakt en gezien onderweg.
    Ik heb mij in onze eigen laatste reis laten vertellen dat Japanners/chinezen voor een weekend of weekje de wereld rondreizen en overal een bliksembezoek brengen om iets van de wereld te kunnen zien omdat ze niet genoeg vakantie dagen hebben. Misschien is dat de reden dat ze dezelfde dag een cruise maken en vervolgens weer verder vliegen. Ik weet het niet. In ieder geval heel veel plezier en ik zie uit naar je volgende verslag, xxx Sandra

  • 08 Oktober 2015 - 08:14

    Daphne Goldschmeding :

    Lieve Manon,

    Wat een heerlijk avontuur verhaal. Ik zit gewoon mee te genieten van je verhalen. Ik krijg steeds meer van daar wil ik ook heen. Geweldig voor je dat je het zo naar 2 zin hebt. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. Genie en doe voorzichtig. Vooral met Links rijden.

  • 09 Oktober 2015 - 02:28

    Marian:

    Wat een GEWELDIGE verhalen, Manonnie!!! Dat is genieten, zeg! Heb je foto's gemaakt van de walvissen?? Ik hoop niet dat je door die 'poepchinezen' een kortere toer hebt gemaakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Traveller

Actief sinds 27 Juli 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 7860

Voorgaande reizen:

15 September 2015 - 01 Juli 2016

Wereldreis

Landen bezocht: