Het einde komt in zicht, maar eerst Bonaire!! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht, maar eerst Bonaire!! - Reisverslag uit Fort Lauderdale, Verenigde Staten van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht, maar eerst Bonaire!!

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Juni 2016 | Verenigde Staten, Fort Lauderdale

Dag allemaal,

Het einde komt in zicht.
De laatste dag in Amerika, Florida vandaag. Vanmiddag vlieg ik om een uur of 3 naar Curaçao en vervolgens naar Bonaire. Als Inselair een beetje meewerkt kom ik rond 8 uur s'avonds bij m'n tweede thuis aan, Bonaire. Eindelijk iedereen daar weer zien, wat heb ik daar lang naar uitgekeken. Ik blijf lekker 2,5 week op Bonaire en dan kom ik lekker weer echt naar huis.
Maargoed nu nog even over Miami, the Keys, Fort Lauderdale en Coral Springs.

25 mei was een erg lange dag, in Lima hadden we eigenlijk alles al gezien, dus deze dag bestond vooral uit dingen doen die de tijd een beetje sneller doen gaan. We vlogen pas om 1 uur s'nachts , dus we gingen rond een uur of 9 uur richting het vliegveld.
Alles ging gelukkig mooi op tijd, voordat we in de lucht waren, was ik al in dromenland haha
Blijkbaar hadden we ook nog avondeten gekregen om 3 uur midden in de nacht, maar daar heb ik niks van gezien.
We kwamen rond een uur of half 9 aan in Miami. Een uur lang vervolgens in de rij gestaan om een stempeltje te halen en daarna duurde het ook nog erg lang voordat de bagage er was. Met de bagage richting de autoverhuur, waar een mooie Toyota rav4 stond op ons te wachten.
Ik ben de enige die hier mag rijden, dus ik ben een soort persoonlijke taxi-chauffeur geworden. Ook wordt er hier weer aan de rechterkant van de weg gereden, dus dat was weer erg wennen en heeft voor wat grappige situaties gezorgd.
Nadat alles was geregeld met de auto gingen, omdat we ook een niet werkende TomTom hadden gekregen, gingen we op weg naar Coral springs. Aan alles was het verschil te merken tussen Amerika en zuid Amerika. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen met alle verschillen. Ik denk dat de enige overeenkomst is dat de porties eten in allebei de continenten erg groot zijn. Hier in Florida eigenlijk nog een tikkeltje groter als in Peru. Daarom eten we hier nog maar 2 keer per dag.
Na een uurtje rijden kwamen we aan in Coral Springs, een prima hotel met zwembad. Het was ook erg lekker weer, dus we besloten lekker een duik te nemen en even de eerste zonnestralen op te vangen.
De dag erna stond in het teken van lekker shoppen. Na 9 maanden niet shoppen kunnen jullie je vast indenken wat er dan gebeurd. Om 9 uur waren we in de mall en om 6 uur s'avonds waren we weer thuis. Gesloopt waren we, echt topsport is shoppen hoor hahah. Ik kwam terug in het hotel met nieuwe Nikes, sandaaltjes, slippers, jurkjes, helmpjes, nieuwe Levi spijkerbroek en zo kan ik nog wel even doorgaan haha. De dag daarna hadden we een strand dagje in de planning, maar het regende, dus er moest weer geshopt, dat was de enigste optie echt waar haha
Zondag 29 mei stond er weer een lange autorit op de planning, de reis naar Islamorada. Het zou eigenlijk iets langer zijn dan 2 uur, maar omdat iedere Amerikaan besloot om ook richting THE keys te gaan, werd het een autorit van 4,5 uur. Maar dan heb je ook wat een prachtig wit strand en een erg lekker windje en een erg relaxte sfeer!
3 nachten zouden we verblijven in The Keys, met op de tweede dag een dagtrip naar de key west, het meest zuidelijke puntje van Amerika, wat eigenlijk een soort van de Carribean is. Het begon ook nog even lekker te regenen, waardoor we maar gewoon de zee in gingen, want er was nergens een plek om te schuilen en dan is het water toch de warmste plek om in te gaan. Niet te weten dat het voor bijna een uur zou gaan regenen, dus het werd daar na een tijdje ook wel wat frisjes. Alles was ook zeiknat, dus er zat niks anders op dan wachten totdat de zon weer zou doorbreken, wat gelukkig na een uur gebeurde. Het was er voor de rest erg fijn, de 3 dagen relaxen en zonnebaden vlogen voorbij.
Op de weg naar fort lauderdale moesten we ook voor het eerst om benzine, nou dit was ook een hele bevalling. Het lukte ons maar niet om de tank te vullen, na een tijdje proberen besloten we toch maar is iemand te vragen en binnen een seconde deed ti het, geen flauw idee wat we nou fout deden. Maargoed morgen moet het weer gebeuren, dus we gaan zien hoe soepel het dan gaat haha
De laatste bestemming in Amerika was Fort Lauderdale, waar vandaan we een dag tripje naar Miami downtown, South beach. Het dagje in Miami was erg leuk, we hebben op een fiets door heel Miami gereden en dit was een erg leuke manier om de stad te zien. Het was wel erg heet, dus zweten deden we ook haha maar na de fietstocht zijn we lekker de zee in gedoken bij South beach.
Fort Lauderdale heeft zelf ook een strand, waar we ook een paar uurtjes zijn geweest, totdat we onze billen verbrandden aan het zand haha. We hebben natuurlijk weer een paar shoppingmalls bezocht en nog even de laatste cadeautjes en dingetjes voor onszelf gekocht. En nu zit het erop. We hebben net ons laatste diner gegeten, natuurlijk in style, een hamburger met patat.
Gisterenavond zijn de backpacks ingepakt, iets waar ik al 10 dagen tegenop keek omdat ik al wist dat het niet ging passen, maar met bloed zweet en tranen zit het er zo goed als allemaal in!!

Tot vanavond Bonaire! En tot over 20 daagjes Nederland!!

Dikke kus

• 05 Juni 2016 - 16:04

Hans Geuze:

mooi geschreven weer kan je mooi aan je boek beginnen op het mooie Bonaire.

paps en mams

• 05 Juni 2016 - 22:37

A Nneles :

Wat weer een leuk verhaal en zo ben je dus al weer op weg naar je laatste bestemming Bonaire . Zou er zo naar toe willen . Maar even geen geld (helemaal geen salaris gehad Roy geen vakantiegeld gaat lekker he dus moeten we het van de zon wind en regen hebben. We hebben elkaar en misschien gaande nog eens wat winnen bij de postcodeloterij . Blijft altijd een vraag . Doe ze allemaal de groeten daar en geniet ervan kusjes . Bonaire here she come .

• 06 Juni 2016 - 08:58

Hans Klees:

Nou, dus weer een verhaal!

Manon, had je m'n mailtje al gelezen? Vanochtend zelfs iemand in de krant zien staan, iemand zo ongeveer als jij bent en doet....

Ik krijg meer een meer een goed idee1

Hoe dan ook, nog zo'n drie weken veel plezier!