Singapore en kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu Singapore en kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Manon Geuze - WaarBenJij.nu

Singapore en kuala lumpur

Blijf op de hoogte en volg Manon

24 September 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,

Daar ben ik weer, inmiddels weer heel veel meegemaakt in Singapore en kuala lumpur. 2 prachtige steden en ook zo verschillend.

Laten we beginnen bij Singapore waar we in de nacht van 19 op 20 september zijn geland om 00:30. We kregen een upgrade naar de first class, dus we zaten als koninginnen haha. Jammer dat de vlucht maar 4 uur duurde, een kippen eindje in vergelijking met Amsterdam naar Hongkong.
De eerste probleempjes deed zich voor direct nadat we de backpacks hadden gekregen. Onze backpacker werden gescand en ja hoor ze zagen iets vreemds, ze dachten aan pepperspray, dus ze moesten open..... Niet echt makkelijk.... Uiteindelijk kwamen ze erachter dat het gewoon deodorant was, stomme Aziaten.. Daarnaast hadden we bedacht om te gaan relaxen in een lounge tot de volgende ochtend. Nou mooi niet, liepen we daar met die backpacks te sjouwen en alle lounges waren vol. Even nagedacht over een oplossing, we konden eigenlijk niet echt meer nadenken, het enigste waar we aan konden denken was, IK WIL SLAPEN.
Dus we hebben het hotel gebeld of we konden komen, en godzijdank we konden komen als we een extra nacht betaalden, we hebben dit maar gedaan, zodat we de volgende dag nog een beetje levend waren.
Dag 1 Singapore: na al het heen en weer gestruin en toch wat te weinig slaap vonden we dat we een dagje relaxen hadden verdiend. We hadden gelezen over sentosa island en dat daar de beste stranden van Singapore zijn. Dus hop de metro en de trein in, op naar sentosa island. Een heerlijke dag gehad op palawan beach(The most southern point of continental asia), lekker in de zon gelegen en gedobberd in de zee. Na het zonnenbaden hadden we ook echt wat te eten nodig, we hebben gegeten op een eetmarkt, ongelooflijk goedkoop en heerlijk!!! Zelfs m'n buik raakte er niet overstuur van haha. Daarna ons bed ingedoken en heerlijk geslapen, de bedden waren een stuk comfortabeler in dit hotel.

Even tussendoor iets over de hotelkamer. Ik heb nog nooit zo'n kleine badkamer gezien, de douche was bijna in het toilet. Nadat je hebt gedoucht was alles nat, het was uitgesloten dat je dan nog naar de wc kon. Het enige positieve van de badkamer was dat je naar de wc gaat en tegelijkertijd je voeten kan wassen haha

Dag 2 sightseeing Singapore: na het strand moesten we toch ook de stad gaan bekijken. We hebben zo'n ongeveer 12 uur rondgelopen. We zijn begonnen in little India, waar we snel weer weg waren, omdat het zo verschrikkelijk stonk!! Snel door naar Chinatown, een markt met wat Chinese invloeden, en heet dat het was, het zweet gutste van ons af. Na wat rondgewandeld te hebben moesten we even afkoelen in de macdonalds, ja daar is die weer, want dit is de enige plek waar je even rustig kan zitten om uit te zweten.
Na Chinatown zijn we naar marina bay Sands en Gardens by The bay geweest, waar we een mooi uitzicht hadden over de stad. ik heb nog nooit zoveel gezweet, niet normaal!!!
We hadden daarna een pauze nodig om bij te komen en heel veel water!! En eten!
Vervolgens gingen we naar de merlion, een beeld bij het water, wat water spuwt. Om dit te vinden was niet eenvoudig, omdat de hele stad was verbouwd voor de formule 1, waar ook max Verstappen aan deelnam. Door de hele gebeuren zijn we ongeveer een uur verdwaald geweest en hebben we ook op de racebaan gelopen haha wat dan wel weer grappig was.
Het laatste doel was clarke quay, restaurantjes bij de rivier, erg kleurrijke gebouwtjes ten opzichte van de rest van de gebouwen.

Om Singapore afzet sluiten wat lijstjes.

Top 3 beste Singapore:
-palawan beach
-Gardens by The bay, jullie kunnen foto's van dit zien oo Facebook
-shuttle bus naar het metrostation, zodat we niet nog meer hoefden te lopen

Top 3 slechtste:
-dat de badkamer zo klein is, dat het toilet nat wordt als je doucht
-de slechte isolatie in het hotel, je hoorde alles en Aziaten zijn nogal luidruchtig
-de lucht in little India

Top 2 gekste:
-iedereen spreekt goed Engels behalve het personeel van onze receptie in het hotel
-dat mensen op het vliegveld dachten dat 2 blonde meisjes pepperspray mee zouden nemen

Gelijkenissen met Hongkong
-de paraplu's werden nog steeds gebruikt tegen de zon
-de vieze geluiden op het toilet
-allebei goede metroverbindingen

Verschillen met Hongkong
-je ziet meer niet Aziaten
-meer verschillende bezienswaardigheden
-het bed in Singapore was zoveel beter

Verder met Kuala Lumpur
Na een vlucht van 45 minuten landen we op 22 september in kuala lumpur. We zijn maar voor 2 daagjes in 3 nachtenn in kuala lumper en alles is onwijs goedkoop, dus we zijn de "rijke" toerist.
Taxi naar hotel genomen en ingecheckt, het is een luxe hotel van alle gemakken voorzien. Grote badkamer en een kamer waar je in kan dansen. In kuala lumper stikt het van de moslims en vrouwen in burka's.
Dag 1: we gingen naar de batu caves , een hele grote Boeddha en grotten. Voordat je daar was moest je zo'n 400 treden oplopen en je moest een lange broek aan.... Weer een hoog zweetgehalte dus.. Op de traptreden zaten sprongen en liepen overal apen, die als je iets te eten had, het gewoon afpakte. Eenmaal de trap beklommen, vielen de grotten een beetje tegen, maar de apen waren erg grappig en ik moest weer met een hoop toeristen op de foto.....!
Btw de reis naar de batu caves van ongeveer een uur kosten maar omgerekend 2 euro, kan Nederland nog wat van leren met die hoge kosten van het openbaar vervoer!!
Na de grotten zijn we naar de hoogste toren van KL geweest, waar we weer een mooi uitzicht hadden, en aangezien deze toeren en de petronas Twin towers naast ons hotel liggen, hoefde we eindelijk is een keer niet met het openbaar vervoer te reizen.
Na de toren zijn we naar Marini's geweest, waar we hebben gedineerd en cocktails gedronken in het hoogste restaurant van KL.
We stonden in een lift en toen begonnen 2 mensen Duits te praten en ik denk dat ze niet wisten dat ik Duits kan verstaan, want de jongeman zei: zo die 2 dames hebben vast hele rijken ouders... Hier hebben we nog de hele avond over gelachen!

Dag 2: op onze laatste dag in Azië zijn we naar een waterpark geweest.
Wisten jullie dat je er ook zwempak burka's bestaan?? Nou ik nu wel!! We voelden ons best ongemakkelijk er tussen en ze wilden ook niet met ons een band delen, waar je in moest om van bepaalde glijbanen af te gaan.. Maar zo konden we lekker samen :) er was welgeteld 1 Australische koppel wat er net zo bij liep als ons, maar toch hebben we een geweldige laatste dag gehad in Azië.

Morgen vliegen we naar Australië en komen daar op m'n verjaardag in Sydney aan. Dus ik hoop dat er een leuke Australiër bij de immigratie zit haha

Tot de volgende keer,

Xxxx Manon

• 24 September 2015 - 20:02

Annelies:

wat een leuk verslag Manon geweldig en je hebt het goed geniet we blijven je volgen.
    groeten en kusjes Annelies en Roy

• 25 September 2015 - 01:32

Joke:

Al lezend zie je in gedachten je avonturen, wat kun jij schrijven! Leuk en genieten, veel plezier!

• 25 September 2015 - 02:23

Anita Smits:

Echt leuk, wij zijn ook in Singapore en Kuala Lumpur en hebben dezelfde dingen bezocht als jullie! Veel plezier met de rest van de reis en ik blijf jullie volgen hoor!

• 25 September 2015 - 03:23

Manon:

Leuk al jullie reacties! Ik zie dat er wel wat taalfoutjes in staan, maar daar moeten jullie maar omheen lezen haha.
    Ik zal blijven schrijven!

• 26 September 2015 - 03:07

Cheyenne:

Wauw wat een avonturen! Geniet!!xx

• 26 September 2015 - 20:05

Jo:

we zijn in beide steden geweest, maar het is leuk om te lezen hoe jullie het beleven. Ik heb weer genoten van je verhaal ! En ... bijna jarig :-) X